Monday, April 20, 2009

Uğurböceği

Nehir'in ateşi gece kendiliğinden düştü. Gece boyunca bizim "pump" beep leyip durdu, en sonunda yattığımda, bir buçuktu. Üç buçuk gibi yine bir "beep" , ben refakatçi yatağına uzanmışken rahat rahat, yandaki yataktan bir baş belirdi, "anneeee" derken o kadar netti ki, hiç karşı koymadan geçiverdim yanına. Baba da yerine!

Bu kez de sabaha karşı dört gibi bir tantrum, bez değiştirme üzerine bir "anlaşmazlık"!

Eh, en küçüğümüzün uykusu iyice açıldı, sakinleşti sakinleşmesine ama saat altıya geliyordu yeniden uyumuştuk.

Yine kattaki en geç uyanan aile ödülünü aldık. Bu ödülün güzel yanı, kimsenin aday göstermesine gerek yok, alıveriyorsun. Saat 10.buçukta kalktık, giyindik, oyun odasına gittik, biraz sonra yeni attendee geldi, tanıştık. Oyumu Alman'dan yana kullanıyorum, ve iyiki esas dönemde onunlaymışız diyorum. Ama dur bakalım şimdi bir CV çalışması yapalım. Bu kadar paraya bu hastanedki her doktorun, her türlü bilgi birikiminden yararlanma hedefim var.

Saat üç gibi, yine, yeni bir tantrum sırasında, abim aradı, dayıyı görememiştik uzun süre. Bir uçta kuzen gece 11 olmuş ayakta, burada Nehir öğle uykusu saatini kaçırmış, mızmızlıkta...yok aslında bir farkları dedirtti bana.

Bugün morfini "sürekli" konumdan çıkardılar. Kramp olabilir dediler, oldu. Biz isteyince düğmeye basıyoruz. İshal olabilir dediler, evet. TPN'i 24 saatten , 18 saate indirdiler. Yavaş yavaş desteksiz hale getirmek istiyorlar, ve desteksiz, stabil olduğunu görünce, eve gitme iznimiz çıkacak.

Nehir bu akşamüzeri, "köfte" yedi. Kızımız köfte seviyor. Bakalım, biz artık Nehir'i temiz tutma diyetine başlayacağız. Az et, şeker yok, vücüdundaki ortamı anti-kanser halinde tutmak görevimiz. Supplementler için, antibody tedavisini bitirmeliyiz diye düşünüyorum. Antioksidan da istemiyorum, vücuttaki kemo etkisi sürsün.

Huzurluyum, burnumun direğinde hafiften bir sızı, nasıl bir beş buçuk aydı. Şimdi önümüzdeki antibody tedavisi gözümde büyümüyor, artık, temiz tutma aşamasına geçiyoruz.

Hala korkuyorum, ama Nehir sağlıklı ve mutlu. Yaşam onu hakediyor. Büyüyecek, ben o büyürken güzel güzel yaşlanacağım, hiç gocunmadan. Bana eklenen her yaşın onun hayatında bir yıl olduğunu bilerek.

Feridecim, ne iyi ettin de yazdın. Ben de dün görünce camda, hele Medical Center, bina yığını bir yer sonuçta, sekizinci kata kadar uçmuş, üstelik nokta bir canlıyı, bizim o sırada odada olup görmemiz de büyük şans, iyiye yormuştum. Belki Nehir'in parktan bir arkadaşıdır, nerede olduğunu merak edip, gelmiştir. Sevgili uğurböceği, Nehir'in parka gelmesine az kaldı. O da sizi özledi, her gün, "anne, parka gidelim mi" deyip ağzımı arıyor...

Az kaldı.

Herkese şifa!

15 comments:

  1. az kaldi evet. Insallah kucuk hanim yeniden saglikli olacak, ulkesine geri donecek... 2-3 gundur ne kadar mutlu oluyorum bilemezsiniz Nehir aklima geldikce... Allah yardimciniz olsun... sevgiler... :)

    ReplyDelete
  2. En güzel haberi almaya az kaldı..

    ReplyDelete
  3. yazilarinizi okurken..sevincimden gozlerim doluyor.O kadar heyecanlaniyorumki cok mutlu oluyorum gun gectikce Masallah kendimde sizinle beraber gun sayiyorum..Butun gun aklimdasiniz ..Nehir icin ve Nehir gibi bir suru cocuklar icin dua ediyorum Allahim Butun bebeklere cocuklara saglik ve aileleri ile bir omur boyu beraberlik versin ..

    ReplyDelete
  4. Canım yaşasın, epeydir çökmüş olan bilgisayarım yüzünden takip edemiyordum.Hatta arada dayanamayıp, telefona sarılıp, Hande'den havadisleri almıştım.Ama bilgisayarım hayata döndü ve dün akşam Sabaha karşı 3' e kadar tüm kaçırdıklarımı okudum ve karşılaştığım tüm güzel haberler içimi çoşkuyla doldurdu.Her şey çok güzel olacak,tüm sıkıntılar geride kalacak, zaten her geçen dakika bu güzel hedefe bir adım daha yaklaşıyorsunuz. Nehir'ciğimiz sağlıklı ve mutlu, ailesi ise müthiş. Şimdi işe gitmem lazım,, çoooook öpüyorum.nergis

    ReplyDelete
  5. Yazdıklarınız ve tüm bu gelişmeler çok mutlu ediyor beni de...
    Parka gittiğiniz günlerin fotolarını sabırsızlıkla bekliyoruz..
    Nehir'e kucak dolusu şifa diliyorum bende..
    Sevgiler..

    ReplyDelete
  6. güne nehir için koca bir tebessümle başladım ve umarım böyle güzel haberler alarak ve en nihayet nehir'in tamamen sağlıklı olduğunu bilerek de devam eder...

    ReplyDelete
  7. M A S A L L A H!
    Hem Nehir'cige, hem de size.
    "Huzurluyum"u gorunce benim de icime bir huzur doluyor. Fazlasiyla hak ediyorsunuz "huzuru" ailecek, sevenlerinizle ama en cok da anne olarak...
    Her gun daha guzel olacak...
    Sevgilerimle
    Yesim

    ReplyDelete
  8. Günaydınlar,

    Yazdıklarınız ve gelişmeler süpeeeeer!!!!
    Nehirin azmine ve sizlerin anne ve baba olarak sabrınıza ,olaylar karşısında duruşunuza hayranım.Bu arada özellikle Alman doktorunuda tebrik etmek istiyorum.Hastane çıkış haberlerinizi de dört gözle bekliyoruz.

    ReplyDelete
  9. Sevgili Nehir, kazanan sen olacaksın...tüm dualarım seninle...

    ReplyDelete
  10. Artik kendi ayaklari ustunde durma vakti geldi kizimin!!!!

    Tum kordonlardan kurtuluyoruz, dolanmayacaklar artik!!!

    Hergun daha iyi olacak. Hergun daha cok sey isteyecek. Hazirlanin. Siz daha 2 yas kiz cocuklarinin yaz ortasinda yun hirka, kis ortasinda da askili penye elbise giymek isteme kismina gelmediniz. Esas bundan sonra kolay gelsin size :) Ikna etmeye calismak zor olacak, hele Nehir'i... Simdiye kadar kendi basina becerdiklerini dusununce "bir kiyafet secemiyor muyuz yani" bakisi ile sizi cileden cikaracak. Ben de yuzumde kocaman bir gulumseme sizi seyredecegim. Iste hayalim bu...

    Bugun Yasemin ve Bora (Yesim'in oglu, yegenim) ile birlikte saat 9.45'de Bebek Parkindaydik. Cocuklar kosturup durdular, park bombostu. Bizden baska 2 cocuk ve her biri icin 2 adult!!!!! vardi. Neyse Yasemin tuvalet cigliklari atmaya baslayana kadar parkta kaldik. Sonra kosarak Starbucks'a gittik. Tuvalet ve icecek faslindan sonra cocuklarin israrlarina dayanamayip tekrar parka gittik. Bir de ne gorelim, park ana-baba gunu (yarisi kadar da cocuk). Cilginca eglenen Yasemin ve Bora'yi gozumden kacirmamaya calisirken aklimdaki tek sey Nehir ve Zeynep'cim seninle yapacagimiz park sefalari idi. Bu is bitecek ve gelecek Nisan'da ufakliklari kaptigimiz gibi solugu parkta alacagiz. Burnumda, gozumde, tum duyu organlarimda tutuyor, ne diyeyim....

    Birbirinize cok iyi bakin....

    ReplyDelete
  11. Zeynep'ciğim,

    "Köfte"... Benim için bu kelime baharın müjdesi cemrelerin düşmesi gibi Nehir'in iyileşmesinin müjdesi oldu, "köfte"yi takiben "börek" sonra da Istanbul'daki "pide-çorba" belki bir kaşık da "sütlaç" gelecek bence.... Nehir'e kocaman aferin ve MAŞALLAH tabii ki...

    Her geçen gün daha iyi olması/olacağı, bir yandan da 5,5 ay öncesi hissettiklerimizle bugün ve sonrasını düşününce içimiz sevinçle doluyor. Sonra da hep beraber bebek parki :) (Yalnız bu bebek park başka bir park oldu, çocuğunu ve köpeğini kapan pre-meşhur veya meşhur ablalarımızın endam ve imaj çalışmalarını yaptığı yer oldu, bize yer kalır mı endişeleyim)

    Sen nasılsın, Mahmut nasıl merak ediyoruz. Turkish teami biraz aydınlat arkadaşım.

    Sevgiler ve öpücükler
    Ayda

    ReplyDelete
  12. Valla Arda'nın kofte, borek, pide-corba, sutlac gibi, bahari mujdeleyici cemre kelimelerine, ben tarihlerimle katilacagim. (Bu arada bulundugum konuma dikkat cekerim).

    Hani nasil bir bes bucuk aydi demissin ya Zeynep, benim bahari mujdeleyen cemre tarihlerim de soyle:

    5 Kasim 2008 TX Childrens hospital'e ulasma: Emin ellerdesin Nehir'im, bu illetten kurtulacaksin.
    4 Subat 2009 Ameliyat Bitti: Karnin eski sekline donsun diye biraz daha bekleyecekmisiz.
    9 Mart 2009 MIBG temiz eski haber: Canim Nehir'im hic bir yere sicrayamamis.
    9 Nisan 2009 Day O: Congratulations Nehir: Iligine kadar tertemizsin.
    20 NİSAN 2009 Ugurbocegi : Annen nihayet huzurlu.
    ?.........2009 ..........: Koruyucu tedavi bitti.
    ?........2009 ...........: HOS GELDİN NEHİR!

    Cok mutluyum!!!

    En son tarih ne gun olacak kizlar, hadi bir bahise girelim. Kazananin bir odulu de olsun. Benim istedigim odul, en yakin tarihi tahmin edenin, kendi sececegi bir yerde Nehir ile basbasa sutlac yeme hakki kazanmasi, tamam mi Zeynep. Itiraz yok. Gerekirse....surubu ile pisirtiriz:) Yada, kendi odulunuzu kendiniz belirleyin.

    Ben basliyorum. 20 Ekim 2009. Bu tarihte Nehircigim kesinlikle Istanbul'da olacak diyorum. Artı eksi bir hafta da range koyuyorum tamam mi? Hadi bakalim hodri meydan.

    Bunlari planladigimiza inanamiyorum. Umarim her sey hep yolunda gider benim tarihim daha da one cekilir.

    Hande park gezilerine bizi de eklemeyi unutma. Herkesi cok cok operim...

    ReplyDelete
  13. Nehir artık güzel haberlerle yüzleri güldürüyor :)
    Çok yakında o iyi haberle sizde rahatlayacak, mutlu olacaksınız.

    sevgiler..

    ReplyDelete
  14. Merhaba Zeynep'cim, selam herkese !

    Bugun Ege'nin 3. yasini kutladik, oglusum mumlarini uflerken o henuz bu islerden anlamadigi icin dilek hakkini ben kullandim. Nehir icin tek yurek olmus bu guzel insan toplulugunun tum iyi dilekleri, tum dualari yerini bulsun; meleginizi bir koruma kalkanina alsin bulusan bu pozitif enerji ... canina can katsin, sevgi dolu, piril piril bir genc kiz olsun; bugun parklarda, yarin is hayatinda o sert, kararli adimlariyla basaridan basariya kossun insallah. Biz de Turkish Grannies Team olarak, eskiyi yad edip "ne gunlerdi Zeynep'cim" diyelim, e mi canim arkadasim ?

    Nurgun'cum, ben 2010 baslarina derken su Ugurbocegi durumu degistirecek gibi hissetmeye basladim; tam tarih istersen 15 Kasim 2009 diyeyim.

    Nehir'cigime Masallah ! Masallah ! Masallah !

    ReplyDelete
  15. Merhabalar,

    Sevgili Mahmut'un ilkokul, ortaokul ve lise arkadasi olarak cocukluk arkadaslari arasinda kidemiyle yer alan bana, Mahmut'la Levent'de karsilasmamiz ve bana evleniyorum demesi ve yine Mahmut'un Nehir'in dogdugunu haber veren mesajini almam dun gibi geliyor. Ayse'nin Amerika'dan Istanbul'a yaptigi yillik ziyaretlerden birisinde size geldigini ogrenip, sizlerin haberlerini ondan almaktansa, bizzat tanismadigimiza hayiflaniyorum dogrusu.

    Nehir'deki olumlu gelismeler, bizleri, bu blog'un takipcilerini cok mutlu ediyor. Umarim Nehir en kisa zamanda tamamen iyilesecek ve ilk firsatta tanisma firsati bulacagiz. Kizim Selin Leyla'ya arkadas, Nehir'e abla olacak.

    Hepinizi sevgiyle opuyoruz. Nehir'e ve kendinize iyi bakin.

    Sevgiler,
    Nihan Nakilcioglu Kaya

    ReplyDelete