Wednesday, July 15, 2009

Gün 26

Üçüncü günü geride bırakıyoruz. Gece Nehir "beep"leyip durdu, ve saat 4 kontrolünde uyandı, uyuması uzun sürdü. Uykusu az gecelere bir tanesini daha ekledik. Neyseki ben eskisine göre daha rahat geçiriyorum günü, uykusuz da kalsam. Yani dokuz aydan sonra sonunda uyum sağlıyorum! Bravo bana.

Sakin bir gün geçirdik.

Düşünüyorum kayda değer bir şey var mı diye, hmmmmm, hmmmmm.

Nehir sağlıklı ve mutlu.

Onun dışında bugünle ilgili ileride dönüp hatırlamak isteyeceğim, bu hastane yatışımızdaki bizimle üç gündür ilgilenen hemşireler. Biri esas hemşiremiz, Anne, diğeri stajyer hemşire Katherine. İlk yatışımızda da ilk gün bizimlelerdi. Benimle sohbet etmişler, Fort Worth'de gidebileceğimiz yerleri söylemişlerdi. Central Market'ın olduğu yeri örneğin. Bu kez, üç gün bizimle oldular gündüzleri ve çok sevimliler. Yani bilgi ve beceride şimdiye kadarki en iyi hemşire, ilik naklindeki Asyalı hemşiremizdi. Dört dörtlüktü. Bu ikili ise, daha genç, bilgi ve birikimleri daha az gibi, ama Nehir'le çok güzel iletişim kurdular. Aslında zor değil belki ama Nehir'in kendi kendine şarkı söylediğini görünce, bildikleri tüm çocuk şarkılarını, tüm el hareketleriyle birlikte ve aynı anda yaparak, harika bir "duo" oldular. Ve Nehir dressing change'de bile, ilk kez sakin kaldı-mış. Birkaç da Türkçe kelime öğrendiler, "özür dilerim", "teşekkür ederim" gibi, ve soyadımızı doğru telaffuz etmeyi bile başardı Anne, ba ya zıt olarak.

Evet, sanıyorum bu kalışımızla ilgili hatırlamak istediğim bu.

Ve Dr. Granger. Bugün de uğradı. Teksas'lılara ait güneyli misafirperverlik ve iyi insan örneği bir kadın. Yüzünden iyi niyet akıyor. İçi dışı bir derler ya. Naif belki de. Dün neden yetişkin değil de çocuk onkolojisini tercih ettiğini söylerken, bir yandan yetişkin onkolojisinin çok "business" olduğunu söylemişti. Gerçekten de böyle bir kadından "business" beklemem.

Evet, kızlar iyi,

Eh, anne-baba da iyi.

M A Ş A L L A H.

GülnurİçinÖzelNot: Gülnurcum Leyla matematik ödevlerini, İngilizce kitaplarını bitirdi, Türkçe kitaplarından da üç taneyi bitirdi, dördüncüye başladı. Bu notu sadece Gülnur için yazdım, dayanamadım. Tahminen Leyla'nın doğduğu günden beri arkadaşı, şimdi okul arkadaşı Demir daha bu aşamada değildir, biraz takılayım istedim. Ama sakın Demir'e gidip, "Bak Leyla yapmış" deme!

3 comments:

  1. merhaba,

    blogu sessizce takip edenlerden biriyim.. cesaretinize, sabrınıza, ayakta tuttuğunuz neşe ve mizah duygunuza hayranım.. herşey gönlünüzce olsun, dünya tatlısı kızlarınızın nice nice mürüvvetlerini görün inşallah..

    sevgiler

    ReplyDelete
  2. Bir cizik daha attim, 98 kaldi!!!

    Senin yoklugunda Seda'yi lise arkadaslari ile gorusturme isini birazcik ustleneyim dedim ve bugun Seda, Gamze ve Esra S. bulustuk aksam uzeri, Kanyon'da. Kulaklari cinlayan bayagi bir insan oldu sanirim :)

    Esra T. Cesme'de, Nil Bodrum'da oldugu icin gelemediler. Gezentiler belli oldu gordugun gibi!!!! Esra S. Temmuz 1 itibariyle calismaya basladi/mis. Ben de dun telefon edince ogrendim. Memnun hayatindan. Gamze biraz is, biraz ev, bayagi bir Zeynep ile mesgul. O da memnun hayatindan. Iste sana bugunun ozeti.

    Hepinizi cok opuyorum, birbirinize iyi bakin!!

    ReplyDelete
  3. Vallahi icime dogmus gibi bugun actim blogu.. Bir kac gundur elim degmemisti. Bana yazdigin ozel mesaji aldim:) Vallahi Demir bu sene daha iyi olmakla beraber Leyla'nin hizina yetismesi mumkun degil tabii. Yine de isim vermeden arkadaslarin odevlerinin cogunu bitirmis demekten kendimi alikoyamadim.

    Bu arada Ingilizce poster odevini unutmayin!
    Ben bu siralar iptalim biraz hem misafir, hem is, haftaya da dayimin kizinin Izmir'deki dugunu...

    Hayat guzel vesselam.Elif Safak'in 'Ask' isimli cingene pembesi kapakli romani cok 'in'! Onu okuyorum. Orhan Pamuk'tan cok satti hatun. Ustelik guzel de yazmis. Kiskandim. Oyle klasik ask romani degil, Mevlana ile Sems'in tasavvuf aski soz konusu olan. Anlatim guzel, ic ice gecmis kisi ve hikayeler guzel. Kitapla ilgili en ilginc olaylardan biri erkekler pembe kapakli kitap okumuyor diye yeni basimi 'gri' basildi!

    Hadi opuyorum.

    Gulnur

    ReplyDelete