Wednesday, July 7, 2010

11.GCSF

Moralim yo yo gibi, iniyor ve çıkıyor...iniyor.

Bu sabah, bir heves, acaba bir hareket var mı değerlerde, derken...hayır. Takıldı kaldı.

Günün başında attendee geldi, hala haftasonuna bizi çıkarmaya umutlu ve kök hücre gerekmeyecek diyor.

Günü devirmeye yakın ise Dr. Kushner geldi, ve kök hücre gerekecek diyor.

Sonunda anladım. Attendee, lökositlerle meşgul, yani bizi hastaneden çıkartacak değer. Dr. Kushner ise trombosit, platelet lar ile meşgul, yani ameliyatla ilgili.

Tahminim, biz önce çıkacağız, sonra kök hücre alacağız. Kök hücrenin Teksas'tan gelmesi, bir gece imiş. Merak etmemeliymişiz.

"Artık sıkıldık" doktor beyciğim, deyince Dr. Kushner'a, çok güzel oturttu lafı, "Hastanede sıkılmak iyidir" diye. O kadar doğru ki, çok şükür sıkılıyoruz!!

Dr. Kushner'a ahret soruları sordum, yalnız yakalamışken...8H9 ağrı yapıyor mu? Hayır. Sonrasında sistemik, bedene yönelik bir tedavi var mı, devamı niteliğinde, koruma amaçlı? Evet, 3F8, accutane, ağızdan kemoterapi, hafif doz...Peki, bir kez nüks olunca ikinci kez nüksün olasılığının arttığını biliyoruz, yine 2 yıl eşiği, 5 yıl eşiği var mı? "Sizce?" dedi. "Biliyorum" dedim.

Biliyorum.

Yok.

Adım adım, gün gün...Ama hep iyiye odaklı, umutla! Nehir'le.

8 comments:

  1. Sabır tası olsa catlar diye bir laf var ya, cocukken cok hosuma giderdi.Bir de acaba var mıdır boyle bir tas diye dusunurdum. Simdi anladim ki var, ve adı da Zeynep. Ne zor bir is beklemek, hele boyle bir durumda.

    Ama yine de Zeynepcim, su anda nukslerin ihtimallerini dusunmek durumu zorlastırmakdan, cevabını az cok bildigin soruları sormak da, moralini bozmaktan baska bir ise yaramayacaklar. Zor bir sey, eminim beynini kemiriyorlar, ama yine de sorma bence.

    Hem bak onların da sırası geliyor, simdi ameliyat, sonra diger tedaviler. Görüyorsun, yaşıyorsun, Nisan, mayıs, haziran, temmuz...nasıl geciyor akıyor hayatınız, onca "sıkıcılıgına" rağmen. Sen Nehir'cigimin guzel yuzune bak, gerisi gelecek, kok hurelerin Texas'dan bir gecede gelecegi gibi hic merak etme.

    Siz neler basardınız, bunu da alt edeceksiniz, sonrasında, standart kontroller, rutin bakımlar...ve bir de bakacaksınız ki, NB gecmişte kalan bir nahoş seda...

    ReplyDelete
  2. 3F8 gibi deneysel ilaclar tek caresi mi Nehir'in Noroblastomasi icin. Nehir'in annesi, bana soz dusmez ama Kushner'in cevabi ters geldi. Aile nasil bilsin hastaligin nasil seyredecegini. Tatli Nehir'e gecmis olsun.

    ReplyDelete
  3. Zeynepcim,
    sen de hep diyorsun ya adim adim.. Doktor da demiş ya sıkılmak iyidir hastanede..
    Adim adim gececek. Ama sen zaten biliyorsun.. Sen yazarken, yazilarini okurken hissettigim duygu bu.. Nurgun demis ya sizin gibi guclu insanlarin ancak muridi olunur.. Gercekten.. İyilikler sizinle olsun.. Dualarim sizinle..

    ReplyDelete
  4. Hayırlısı ile iyi sonuçları bekliyoruz.Bu arada Miraç Kandiliniz Mübarek Olsun

    ReplyDelete
  5. Sevgili Zeynep,

    Nehir kendini biliyuor. O'nun keyfi, iştahı, gücü yerindeyse iyiye gidiyordur herşey sen merak etme. Bu değerler peşinden koştukça naz yapıyor galiba... Nehir'i gözle yeter. Gülüşünü, oynayışını , sıkılışını :) izle... Kök hücre gerekirse alırsınız. Şükür ki var... azmış-çokmuş diye de düşünme, ne kadar varsa gereken o kadardır, inan.
    Böyle beklemek hiç de kötü değil, gücünüz eksilmesin...

    Nehir'e bol iştah, oyun ve gülücük dolu bir gün diliyorum. Size de...

    Çok iyi haberler alacağız, çok sevineceğiz...

    Aklımız, kalbimiz, dualarımız sizinle...

    Yeşim

    ReplyDelete
  6. Güneşin olsun gönlünde
    Kar bile yağsa, ya da fırtına olsa
    Gök bulutlarla ve dünya kavgayla dolsa
    Güneşin olsun gönlünde
    O zaman gelsin ne gelirse
    Doldurur ışıklarla en karanlık gününü

    Bir şarkın olsun dudaklarında
    Sevinçli ezgilerle
    Seni günlük tasalar bunalıma boğsa bile
    Bir şarkın olsun dudaklarında
    O zaman gelsin ne gelirse
    Yardım eder savuşturmaya en yalnız gününü

    Başkaları için de bir diyeceğin olsun
    Tasada ve bunalımda
    Ve kendi ruhunu şenlendirecek her şeyi
    Söyle onlara da,bir şarkın olsun dudaklarında
    Yitirme sakın yürekliliğini
    Güneşin olsun gönlünde
    Ve her şey iyi olacak

    Casar Flaischlen


    Çok sevdiğim bir şiirdir. Şair, Nazi zulmünden kaçarken bir çatı arasında yazmış. Güneşimiz belli, Nehir. Ve her şey çok güzel olacak. Adım adım, sırayla.

    Bir dize de Moody Blues'dan:

    You're here today,no future fears
    This day will end a thousand years
    If you want it to...

    Sevgilerimle

    ReplyDelete
  7. Zeynep'cim biliyor musun ben ne dusunuyorum kendi kucuk beynimde. Bu NB Nehir'imi kacabilecegi son delikte buldu. Keske bulmasaydi ama buldu. Ve simdi Nehir'im bu son delikten de cikartip atacak NB'yi, sonsuza kadar. Artik tamamen her delikten temizlenecek NB, sonsuza kadar. Yani nuks yok, olmayacak bir daha. Bence 3f8 veya bedene yonelik baska bir tedavi vucudu son kez, gorunmez hucrelerden kurtarmak icin dogru yol. Ama sen simdi bu dusuncelerle kendini bogma. Bugun Nehir iyilesiyor. en onemlisi bu, bunun pesindeyiz.

    Bir taraftan da ne dusunuyorum biliyor musun? Zeynep, bugunden emin ki ileriyi dusunebiliyor. Yani Nehir'im bugun size oyle guzel enerji veriyor ki, siz bu nuksten sonrasini dusunebiliyorsunuz. Sonunda Dr.Kushner'in sozune geliyoruz. Hastanede sikilmak, sonra da dusunmek ileride neler olabilecegini, iyi birsey. Tek istegim senden, ne olursa olsun iyi dusun. Iyi olacak.

    Birbirinize cok iyi bakin.

    PS. Yarin seferi olacagim, yazamazsam affola :) Cumartesi bulusuruz.

    ReplyDelete
  8. Ne kadar zor olsada yaşamak bunları biliyorum ki bu mübarek kandil gecesi (ve diğer gün ve gecelerde) birçok evde, birçok insanın dilinde, kalbinde Nehircik için aynı şifa duası olacak...

    Rabbim şifa versin güzel meleğimize ve anne-babası, Leylası, tüm sevdikleriyle upuzun, sağlıklı ve güzel bir ömür versin inş. Hiç tanımasakta birbirimizi hiç unutmayın dularım sizinle... Hayırlı kandiller ve sevgiler...

    İmran H.

    ReplyDelete