Sunday, March 15, 2009

Yağmurlu Bir Gün Daha


Houston'a geldiğimizden beri bu kadar üstüste yağmur hatırlamıyorum. Hastanede oluyorduk o günlerde. Bir aksaklık oldu, hava durumu planlamasında. Olsun. Sabah Leyla ile konuştuk. Eğlenmişler, dün. Demir, "Nehir, keltoş olmuş" demiş. Demircim, sen de büyüyünce muhtemelen keltoş olacaksın, hem de seninki kalıcı olacak deseymişsin ya demedik! Pastayı o üflemiş! Sonra da bize yarattığı "karakter"i anlattı. Fare Köpek imiş. Yazan Leyla Erden, Resimleyen Leyla Erden, LEER yayınları...LEER, Leyla Erden'in ilk iki harfiymiş..."yapma yaw" demedim. Çok severek gösterdi. Nehir de, kendi yaptığı resimleri gösteriyordu, bu esnada. "Leyla bak bak" deyip, koşuyordu.

Sonra da Mark ve Sandra ile konuştuk. Mark'ın yediği lolipopu görünce, tabi Nehir de istedi ama neyseki çukulata işi gördü. Lolilop yemiyoruz arkadaşlar, Sandracım hele öğle yemeğinden önce!

Saat yarımdı ben kendimi yatağa attım, biraz sonra Nehir de geldi yanıma, ve iki saat uyumuşuz. Nasıl güzeldi, nasıl güzeldi. Nehir'in yanıma sokulup uyumasına bayılıyorum. İnşallah, Leyla gelince, ikisini de yanımda göreceğim yine.

Uykudan kalkınca, çıkalım istedik. Önce bir oyuncakçıya gittik. Leyla'ya geldiğinde bir hediye almak istiyorum. Sevdiğim bir oyuncakçı var. Yani bir kez girmiştim, güzeldi. Oraya gittik. Biraz bakındık. Sonra da geldiğimizden beri ilk kez bir kitapçıya girdik!!! Ta taaa...Borders...Nehir önce biraz mızmızdı ama sonra alıştı, bence üzerini çıkarmamızın da yararı oldu, kitaplara baktı o da. Kendimize de kitap aldık. Çocuklara almadık. Halfprice Bookstore daki fiyatların çok daha makul olduğunu bilince, almak istemedik. Kendinize niye aldınız diyebilirsiniz, demeyiniz. Aslında okuyacak mıyız, emin de değilim ama kolay okunur şeyler seçtim ben. Mahmut "geyik" bulsa da, ben "eğlenceli" ve "hafif" diye nitelendiriyorum. "Ağır" bir şey okumak istemediğim kesin. Bir tanesi, bir PhD drop out tarafından yazılmış, "mutluluğun yeri" diye, değişik ülkeler ve mutluluk ile ilgili. TR yok. Moldovya var, "Happiness is somewhere else" başlıklı, hoşuma gitti...bakalım şu mutluluk mevzu belki gelişir kafamda biraz.

Çıktığımızda, akşam yemeği yaklaşıyordu, zaten Borders'ın tam karşısında olan Whole Foods a girdik, alışveriş yapıp, eve geldik. Nehir fotoğraflara bakmak istedi, bilgisayarda. Mahmut eski videoları gösterirken, Leyla'ya sarılmak istedi bizimki yine. Ama artık, anlıyor, "Ben de özledim" deyince ona rahatlıyor.

Beni rahatlatan ise kızıma kavuşmama az kaldığını bilmek.

Yarın radyoterapiye kaldığımız yerden devam. Bakalım, geçen gün Dr. Weinberger dediğim, ama adı Dr. Fromberg olan tonton amca dönmüş mü. Hemşire önemli değil, şarabı sever zaten demişti.

Foto: Leyla'ya kitap seçiyor, Nehir Hanım...Baktığı kitap, Planting a Rainbow...nice choice.

8 comments:

  1. SHE IS SO CUTE:)) NICE CHOICE NEHIR HANIM!!!

    ReplyDelete
  2. Gunaydinlar herkese,

    Ne guzeldir, yagmurlu ve puslu havalarda evde pineklemek, yatak ve uyku keyfi yapmak. Size cok imrendim, bu haftasonu hava bizde de oyle olmakla birlikte inanilmaz yogun gecti, yapamadik oyle bir keyif...Ama yanlis hatirlamiyorsam, oranin yagmurlari bazen -hele yazin-, tropikal iklim nedeniyle, acayip hizli ve sert olabiliyordu, oyleyse zaten evde kalmak en dogrusu...

    Ancak buradaki hava ise bir baska tuhaf, bir bakiyorsun sabah soguk ve yagisli, aksam ustu ise gunesli ve nisbeten sicak. Tam hastalik havasi, zor kurtuldum, gene olmayalim diye dua ediyorum. Sizde kendinize dikkat edin.

    Kitapci fikri cok iyi olmus, Nehirin secimini kizlara "readers choice" olarak sunacagim ve burada da arayacagim. Bakalim bulabilecek miyiz? Bir sekilde Nehir konulu hikayeler, havadisler, ozellikle Pelin tarafindan cok kabul goruyor ve seviliyor. Ozellikle Nehir'in dansi bizim evde en cok konusulan konu cumartesiden beri, aaa, bir de pembe kovboy sapkasi...

    Leylayi bende ozlemisim ve gordugume cok sevindim, bir gorsen nasil buyumus...Bir kere kosturmaktan yanaklari pembe pembe olmustu ve ziplamaktan ve terden -kucuk bir trombolin vardi orada- saclari yanaklarina yapismisti, ki, eminim Bilge onun cok guzel fotograflarini yakalamistir...Belki de gormussundur bile.

    Velhasil kelam, sahaneydi, yerinde duramayan, herkesi pesinden kosturan cilgin Leyla...Eminim oradaki partinin de moderatoru olacak...

    Simdi sira sizin partinin fotograflarinda. Kitalaraarasi kutlanan bir dogum gunune, bir ucundan da olsa katildigimiz icin ailecek cok mutluyuz. Hande ise her ikisine de katilacagi icin cok cok sansli...Ama kazanan Nehir olsun, gonuller neseyle dolsun...

    Hadi bakalim, tam hiz terapilere devam...Her sey guzel olacak...Nehir sagliki ve cok mutlu...So we are...

    ReplyDelete
  3. Yaa evet Demir'in sonu belli, bakınız babasi... Demir bana da yolda sordu 'anne Nehir'in saclari ne olmus?' diye ben de ona Kemoterapi'yi anlattim nasil saclari dokuyor nasil kuvvetli bir ilac ama bir yandan da vücuttaki en korkunc mikroplari yok ediyor diye... nehir sayesinde cocuklar da ogreniyor. Cok guzeldiniz Skype de... Nehir cok mutlu-herkes mutlu...

    Operim.

    Gulnur

    ReplyDelete
  4. Yaa Zeynep hep yazacagim unutuyorum. Bizim Birkenstock magazasi kapandi Nisantasindaki...Bir ara alip Hande ile yollayayim sana diye baktiydim da ordan biliyorum...Krizden o da etkilendi anlayacagin...Bende yaz icin kendime yenilerini almak istiyordum, ama artik baska yerlere gitmek zorunda kalacagim...Bu da demek ki almayacagim...Neyse sen nasilsa bulmussun, onemli olan o...

    ReplyDelete
  5. Aaa, Nurgün...aslında şaşırmamak gerek, çok specific bir marka. Bizim açımızdan it served its purpose. Sahi o acaip, japon mağaza da kapandı mı?? O da bir hoştu.

    ReplyDelete
  6. Mujiyi diyorsun degil mi? Hayir, henuz degil. Umarim da kapanmaz, ben oraya bayiliyorum...Guya onun arkasi cok buyuk bir Holdingmis...mis mis...Neler cokuyor. Umalim ki, artik kimsenin dukkanini kapatmak zorunda kalmayacagi gunler yakin olsun...

    ReplyDelete
  7. Zeynep'cim merhaba,
    Muji'yi ben Amerika'dan biliyordum aslinda; Houston'da var mi diye baktim ama sadece New York maalesef.

    Hande'nin gelisi guzel bir degisiklik olacak size; hem de size en muhtesem hediyeyi, kizinizi getiriyor. Lutfen normal formatin disina cikin Tankut'la yaptiginiz gibi; Nehir de, sen de ne kadar mutlu olmustunuz ...

    Gecen gun fotografini gonderdigin ciddiyette kitaba konsantre olabilen bir Nehir, ablasina bile kitap secer valla. Daha neler neler yapacak o akilli bidik ! Bizim omrumuz yeter insallah hepsini gormeye ...

    Butun fotograflari elden gecirdim simdi; garson ve bakicilar bile var; ben yokum, bak onu da unutmusum. Icine bir vesikalik fotografimi ekleyeyim bari :) yarin bir slide show olarak hazirlasin diye fotografciya verecegim. DVD player var mi laptop'unda ? Ya da DVD, CD olarak gondermektense bir memory stick'e mi yuklesem Hande'ye versem ?

    Yagmur berekettir, sans yagiyor tepenize !
    Opuyorum cok,

    ReplyDelete
  8. DVD cok guzel olur...Nehir de cok seviyor foto bakmayi. Kendini cekmedigine inanmıyorum derdim, ama ah sen!

    ReplyDelete