Sunday, March 29, 2009

"Nusen Teyze n'apıyor güzel güzel?"


Sabah uyanıp da tepeme çkması ve "beygıl" diye tutturması uzun sürmedi Nehir'in. Neyseki, yatakta peynir ve bagel yerken o, ben biraz daha yattım. Bugün kendimi daha toparlanmış hissediyordum uyandığımda....İki gün üstüste uyku, ve uyku öncesi Maureen Dowd'un "Are Men Necessary?" başlıklı kitabıyla kafam biraz dağılmış yatıyor olmam işe yaramış görünüyordu--. (Merak edenlere kitabın sonunda bir yanıt gelirse yazarım merak etmeyin).

Kalktıktan biraz sonra Hande'yi yakaladık SKYPE'de. Valla yanımızda olmasına alışmışız, Nehir de alışmış, bye bye demek istemedi. Sonra da Leyla ile konuştuk. Leyla bugün dedesiyle araba yıkamış, keyfi yerindeydi. Nehir'cim, Leyla'dan öğrenmiş olduğu, "bi şey söylicem" cümlesiyle söze başlamayı, Leyla'ya yapıp durdu, "Leyla, bi şey söyleceğim"...eee buna tereciye tere satmak demek mümkün.

SKYPE'den önce parka gideriz diyordum ama sonrasında hem zaman geçmişti, hem de ben konuşmaktan yorulmuştum. Biz de artık öğle yemeği saati diye, "İstanbul"a gitmek üzere yola çıktıkki, Nehir uyuyuverdi. Biz de onu arabasına koyduk, kahve ve sütlaç dahi menümüzü yedik...Sonunda uyandığında, ona da mercimek çorbası istedik. Hepsini içti, yarısından sonrasını pideyle tabi.

Kalkınca Nursen Teyze'ye gittik. Nursen Teyze'ye varmıştık ki, Mark Dungan aradı. Vallahi the guy knows. Alerjik reaksiyonun ne olduğunu (telefonda analamadım), antibody'den kaynaklanmadığını, sonuçların "compelling" olduğunu, Avrupa çalışmalarının aynı olmadığını...uzunca konuştuk. Bizim "eligibility" sorunumuz olabileceğini, Russell ile net konuşmamız gerektiğini, ch14.18 olmazsa, NY'taki 3F8'i almamızı önerdi...Bir zaman bu adamla yüzyüze tanışmayı, konuşmayı çok istiyorum. Ah, "eligibility" sorun olabilir deyince, ben telefonda ağlamaya başladım.

Evet. Burayı komik okuyun. Çünkü komik oldu aslında. Adama gülerek, "Şu konuşmayı Russell'la sen yapsan, ne iyi olur" dedim, ve ekledim, "Bende PMS halleri de var-iki e mail, üç telefon konuşmasından sonra sanki kız arkadaşımla konuşur gibi-, Russell'ın önünde ağlamaya başlayabilirim" deyip gülerken bir anda ağlamaya başladım, tam da bohoo sesleri arasında, "Pardon, çok stresliyim" açıklamalarıyla, adamın da şaşkın, "Başka sorun olursa ara lütfen" demesiyle kapattım.

Ne yapalım sulugöz bir yanım var, olmadık zamanlarda olmadık yerlerde ortaya çıkabiliyor.

Şimdi iyiyim.

Çünkü sonrasında, Nehir'le parka gittik. Nehir park sonrasında sandalyeye oturdu ve böreklerin pişmesini bekledi, ve sonunda pişen börekleri afiyetle yedi. Nursen börekleri keserken, "Nursen Teyze ne yapıyor güzel güzel" diyordu ki başlık olmayı haketti bu cümle.

Börekleri önünden kaçırarak sonlandırabildik. Arkadaşlar lütfen artık yufka istemiyoruz. Bunu Nursen adına yazıyorum, börek pişirmekten yoruldu artık. Benim mutfak kariyerimde kısa vadede börek yapmaya başlamamı beklemek ise beni tanımamak olur.

Şimdi okuduğunuz gibi daha iyiyim. Salı günü Russell ne yapacak bilmiyorum. Keşke yarın görebilseydik. Ne bileyim. Umarım bize bir çözüm olur bu. Sonuçları iyi çıkan tek "experimental" çalışma. Adamlar standart tedaviye girebileceğini söylüyorlar Bu önemli bir iddia. Tricky tarafı, transplanttan sonraki 100 gün içerisinde olması...birinci soru, bizim post transpant 1oo günümüze yetişecek mi ve eligible mıyız...

Suat okuyorsa, biliyorum okuduğunu, diyordur, "Hakkında ne hayırlısı ise o olsun".

Bir bilsek.

Neyse, "yapcak bir şey yok". En azından biz ne gerekiyorsa yapacağız o kesin. Russell'ı elimizden geldiğince zorlarız.

Ve, Handecim Leyla'nın commentini iyiki yazmışsın, akşam okudum ve benim de çok hoşuma gitti, o kadar Leyla ki. Leyla hep bardağı dolu gören bir çocuk. Umarım Nehir "me too" davranışları içinde ablasından bu bakışaçısını da öğrenir. Ve umarım Leyla'nın ayağı uğur ve kardeşine "cure" getirmiştir. Bu kez Leyla Nehir'in büyümüş hali diyerek bir resim çizdi, saçları olan ve kocaman da bir kurdela olan...

Canım kızlarım, allah sizi ayırmasın.

Fotonot: Sabah "Bak bu Yasemin'den" deyince keyifle giydiği hırkası ile.

2 comments:

  1. Ben hep düşünmüşümdür, "Tıp istatistikden baska bir sey değil" diye, simdi gene ayni sey oluyor...Nehir'e teshis ilk kondugunda sunu ogrenmistim, NB, 18 ayin altindaki cocuklarda %100' e yakin iyilesme gosteren bir kanser turu. Doktorlar demislerdi ki "...tedavi esiği eskiden 12 aydi, ancak yapilan son calismalar bu esigin 18 aya ciktigi gosterdi"... Sonra hemen hesap yapmis ve Nehir'in 20 aylik oldugunu ogrenince, ama ama... olmustum. Sonra da kendi kendime demistim ki, aman iki sene sonra da bu esigi 24 aya cikartirlar kesin, farz et ki, o zaman hastaligi ortaya cikti...hiç birimiz dertlenmeyecek ve sınırın altındayız, tedavisi varmis diye sevinecektik...

    Hala beklentim devam ediyor, yapilan calismalar hastaligin tedavi eşiğini, Nehir'in yakalanma ayini da icine alan aciklamalar içerecek diye. Calismalar ilerledikce, bu beklentim kuvvetleniyor, sende aksini dusunme ne olur...Bir zamanlar Losemi yada Hockin (Lenfoma'nin bir turu)nasil cok tehlikeli idiyse, simdi ise, tedavi edilebilir diye bakiliyor. NB de oyle olacak vede sonuclari Nehir'cigime kesin yetisecek...

    Hem Sen bu arastirmalari takip etmeye en yakin yerdesin ve buda sizin sansinizi cok cok cok arttiriyor...

    Durmak yok yola devam. Herkes saglikli ve mutlu.

    Birbirinize iyi bakin...

    ReplyDelete
  2. Nusen Teyze borek yapiyor guzel guzel!!!! Nehir afiyetle yesin diye.... Canim Nehir'cigim afiyet olsun!!!!!

    Vallahi Nehir'cigim haksiz degil tepsiyi bitirmek istemekte, ben de kendimi tutmasam bitirirdim tepsiyi. Ellerine saglik Nursen!!!!

    Canim Zeynep'cim, sen sadece PMS donemlerinde degil her zaman sulugoz olmakta serbestsin. Sen zannediyor musun ki Russell'in karsisina cikan butun aileler gayet cool bir sekilde cocuklarinin sagligi ile ilgili bu ciddi kararlari tartisiyorlar. Ben eminim degil aglayan, ayilan bayilan bile vardir ve cok normaldir. Su hayatta insanin sadece bir kere aylip bayilmaya hakki olsa, o bu zamandir. Simdi sinirlerin bosalmayacak da ne zaman bosalacak. Sen tutma kendini birak, birak ki yer acilsin, ustune gelenler bosluk bulsun ve iceride hasara sebep olmasin. Bak bu luksunuz yok iste. Siz saglam olmak zorundasiniz. Onun icin sen rahat et, agla, baktin etrafta bakan cok, PMS hali dersin, gecersin.... Aman gozunu seveyim icine atma!!!!!!! Ben dolaptan su alirken durduk yere hungur sakir agladigimi bilirim. Kimbilir her an aklindan kac turlu dusunce, soru geciyor. Hepsine bir yer, bir cevap ariyorsun. Onlarin hepsiyle ugrasmak kolay is degil. Rahatlamak icin ne gerkiyorsa yap, sakin cekinme, durdurma kendini.

    Ben sana birsey soyleyeyim mi? Nehir eligible olacak, bak gor. Eger olmayacak olsaydi karsiniza cikmazdi bu tedavi. Hersey zamaninda geliyor karsiniza. Sanirim oraya gittiginizden beri ilk defa gercekten bos bir haftaniz vardi, o zaman cikti bu tedavi. Arastirabilin diye.... Sen icini ferah tut. Bu is Nehir icin hayirli ise mutlaka olacak!!!

    Hepinizi opuyorum... Birbirinize iyi bakin...

    ReplyDelete