Wednesday, March 18, 2009

Ev Hali


Bu sabah, az kalsın geç kalıyorduk ama yetiştik. Nehir "sedation"a ve makinaya olan itirazını her zamanki gibi açıkça ve yüksek sesle dile getirdi. Çıkışta, eve kadar uyudu, eve geldiğimizde uyandı, bu kez eve girmemek için itirazını açıkça ve yüksek açıkça sesle dile getirdi.

Eve girdikten sonra sakinleşti, ve bu kez evden çıkmak istemedi. Aslında bisikletle dolaşmak istedi, ama çıkmak için pantalon giyme, çorap giyme gibi ek işler olduğunu anlayınca sanki vazgeçti. Biraz çabaladıysam da, sonunda pes ettim. Aslında bu da "normal" bir durum yarattı. Ben bilgisayarda işlerimi yaparken, o da oynadı. Zaten sıkılınca gelip, bilgisayarı kapat deyip, ekranı itiyor, ve masayı işaret edip, "buraya koy" diyor. İtiraz etmiyorum.

Baba arabanın ACsini yine doldurmaya gitmişti,. Sanıyorum bu da rutinin bir parçası olacak. Döndüğünde, "İstanbul"a gittik. Uzun süredir gitmemişiz gibi geldi, meğer oradakiler de bizi merak etmişler. Hava çok güzeldi. Bana çok iyi gelen bir yer orası, Nehir de bayağı alışmış, bugün gidiverdi Murat Abisinin kucağına, hatta bir de öpücük verdi. Eh, Nursen Teyze'den sonra en düzenli gördüğü ikinci kişi.

Bugünü sütlaçsız geçirdi ama. Hmmm, biz yedik, ama Nehir halinden memnun bebeğini gezdiriyordu arabasıyla.

Eve dönene kadar uyumadı ama tam kapıdan içeri girdik uyudu. Sevindik. Çünkü dün çok zor geçmişti.

Kalktığında yine çıkmak istemedi, ben de ısrar etmedim. Balkon kapısı, camlar açık...içeri, dışarı, temiz hava aldığını düşündüm. Güneşten de kaçması iyi. Derken Nursen Teyze geldi, ve Nehir'e almış olduğu, masa ve sandalyeleri getirdi. Çok sevimli. Dı dı dı dı dı Dora! Artık, resim masası da var. Uyuyan güzel baba uyandığında, Nursen Teyze ile Rice Üniversitesindeki 18 Mart toplantisına gittiler. Nehir gitmelerine yine açıkça ve yüksek sesle itiraz etti etmesine ama, resim yapmaya başlayınca beraber, geçti. Bu arada ben uzun süredir müzik dinlemediğimizi hatırladım ve kızımla küçük bir eğlence düzenledik.

Çok sakin, çok huzurlu bir gündü.

Ve Leyla bu saatlerde havalandı...Hande ile yarın onları karşılamaya gideceğiz. Çok mutluyum. Bugün Leyla'ya iyi yolculuklar dilemek için SKYPEde konuşurken, başladı, "ya uçak düşerse", "çakılırsa","kaybolursam"..."Aaa dedim, ya biz sizi havaalanında görmezden gelirsek"...

Evimizin neşesi geliyor.

Unutmadan NTAF account da açıldı. Tax deductable ve ilik nakli için hastane masrafına doğrudan NTAF tarafından gidiyor. Link koydum.

Leyla'cığım geldiğine göre işler yoluna girer. Kardeşine ameliyatta da uğur getirmişti, şimdi de ilik nakli öncesi geliyor tam.
Şimdiye kadar iyi giden her şey için şükrediyorum, şimdi kızlarımın ikisiyle de birlikte olacağım için de şükrediyorum. Nehir sağlıklı ve mutlu. Anne huzurlu.

Az kalsın unutuyordum. Sandra ve Mark'ın gönderdiği kitabı bugün de benle okudu Nehir yatmadan. Sandra ne kadar güzel bir kitap seçmişsin!!!!! Çok çok çok sevdim. Dr.Seuss, Oh,the Places You'll Go...

En başı şöyle başlıyor:

"Congratulations! Today is your day.
You're off to Great Places!
You're off and away!
You have brains in your head
You have feet in your shoes
You can steer yourself
Any direction you choose"

....
Arada her şey oluyor, iyi, kötü

Sonu da şöyle bitiyor:
"And will you succeed?
Yes! You will, indeed!
(98 and 3/4 percent guaranteed)
KID YOU 'LL MOVE MOUNTAINS!
So...
be your name Buxbaum or Bixby or Bray... (ben buralara Nehir, Leyla, Erin, Mark, Kerem dedim)
or Mondecai Ali Van Allen O'Shea
you're off to great Places!
Today is your Day!
Your Mountain is Waiting
So...get on your way!"

Nehir'e ve tüm mücadeleci çocuklara verilebilecek en güzel kitap!

Foto: Nehir babasını ayakkabılarını giymiş, kendi deyimiyle "kocaman kız olmuş, Leyla gibi"..."Leyla da o kadar büyük değil" dedim tabi...

6 comments:

  1. Zeyno link koyacam demişsin ancak göremedim...aceleden gözden mi kaçırdım acaba ?

    ReplyDelete
  2. OK buldum :)

    Bana bu link lazım da :)

    ReplyDelete
  3. Zeynepcigim bende bir okul hali diye yazi yazsam sasirirdin. Sizinki ne kadar sakinse, benim ki de bir o kadar yogun bu donem derslerden ve tez ogrencilerinden dolayi.

    Demem odur ki, sabahtan beri o yuzden yazamadim. Simdi gitti son ogrencim.

    Evinizin buyuk nesesi geliyor, aslinda kucuk artik onu aratmaz hale gelmisti nerdeyse. Ama simdi ne numaralar ogrenecektir Leyladan kimbilir. Pazar gunku partinizin de cok guzel gececeginden eminim. Bol bol fotograf koyarsan cok sevinirim, bizimkileri de gormus oluyorum. Soyle bahceden falan olsun, icim acilsin...

    Umarim tum accountlardan istediginiz gibi desteklere ulasirsiniz, tekrar tum destekcilere tesekkurler. Bana bile buyuk moral olurken, yalniz olmadiginizi bilmek, sizin icin cok daha onemli olsa gerek...

    Nehircigimi kocamam kocaman operim guzel yanaklarindan, ayakkabilari da ne cok yakismis narin bacaklarina...Cok seker cok...Yeni dogum gunu kutlamasinda iyi eglenceler hepinize...

    Sevgiler,
    Nurgun

    ReplyDelete
  4. Zeynepcigim-

    Dr.Seuss kitabi tam bir klasik, bence dahice yazilmis, 7'den 70'e herkese hitab eden, benim arada sirada gozlerimi dolduran bir kitap.. ben bu kitabin ve Dr.Seuss'un varligini ancak Amerika'da-ilk geldigim sene- ogrenmistim. Bana da hediye olarak gelmisti (lost now)ve de NY tan tasinan bir arkadasima da hediye olarak gondermistim..

    Bence bu kitap evladiyelik, ve de ara sira hepimizin okumasi gerek:)- 5 yil sonra, Nehircik dogumgununde bunu tekrar annecigiyle okusun...ekinde kocamaaaan, renkli bir dag resmi ile birlikte... ikiniz de (-ucunuz-) dagin oteki yamacinda ... mutlu ve huzurlu..:))

    Cok opuyorum..
    Gozunuz aydin bu arada..Leyla'ya kocaman bir opucuk, Hande'ye de cok selamlar..

    PS: Zeynep'cigim -bahsettigin linki ben hala goremiyorum..?? ekrana saatlerdir bakmaktan sasi oldum zaten..
    Kampanyanin boyle bir non-profit affiliation'u olmasi cok iyi oldu.. boylece calistigim sirkette (5,000 kisiyiz..)kampanyayi, daha genis capli ve daha resmi olarak yayma olanagim olacak. Simdiye kadar cok kisitli olarak soyleyebilmistim..

    ReplyDelete
  5. Zeynep'cim,

    Oncelikle Gozunuzaydin ! Bu saatlerde Leyla ile sarmas dolas olmussunuzdur coktan. Hem Hande hem Leyla, nasil hayat katmistir Nehir'cigin zaten bol bol renklendirdigi evinize ... cok keyifli gunler gececek insallah birlikte ve Nehir'i hep beraber tedavisinin bir sonraki asamalarina hazirlayacaksiniz.

    Bu hafta sakin olacakti diye bekliyordum ama bir yardimci degisikligi herseyi sil bastan etti evimizde. Selin surekli agliyor, Ege her firsatta "Bilgeeee" diye pesimde ... Cepten takip ettim yazdiklarini hep, ama comment etme sansim olmadi.

    Canim, finansman icin daha buyuk kitlelere ulasmanizi saglayacak yeni kampanya super olmus, sadece Amerika'da yasayan Turklerle kisitli kalmayacak bu durumda.

    Fotograflar, videolar herzamanki gibi cok cok seker. Bol bol op benim icin de meleklerini.
    Yarin sabahki keyifli yazini dort gozle bekliyorum.

    Herkese cok sevgiler,

    ReplyDelete
  6. Zeynep'cim, NTAF ve TurkNA 'in kampanyalarini tekrar inceledim simdi ve sana sorma ihtiyaci hissettim. Burada da hala yardim etmek isteyenler oluyor, bana mesaj geliyor ama nereye yonlendirecegim konusunu cozemedim. Firsatin olursa blogda birseyler soylermisin bu konuda. Burada bir konser / yemek duzenlemek istesek ornegin, izine mi tabi bagis amacli olacagi icin ? Hangi kuruma danismak lazim bunlari ? Deprem zamani da problem yasamistik bu konularda ama kampanyayi kendi icimizde yayarak halletmistik. Ama Nehir icin burada yapabilecegimiz cok daha fazla sey olduguna inaniyorum, daha buyuk kitlelere ulasmaliyiz.

    ReplyDelete