Wednesday, March 11, 2009

12 Mart Kadınlarına Yıllık Yazıları



Uzaktan yakına (mekan):

Hande: çok eskiye gidiyor. Saçları at kuyruklu, yürüdükçe sallanır. Tenis oynar. Derken MEF, birlikte ehliyet sınavı, Hacı Hocadan direksiyon dersleri, Boğaziçi, tiyatro, gülümseyen, arayışta, küçük kadın, araya boyfriendler, evlilikler...derken sanki hiç ara olmamış gibi, yeniden buluşma....hadii, bir bakmışız yine bir ehliyet sınavında beraber, spor, kahve, sohbet.
Ve kasım ayında hemen koşuveren Hande, hep güvendiğim.
Ama aklına gelir miydi, şimdi benim kızımı bana getireceğin, ya da çocuklarımızla SKYPEde konuşacağımız. Bakıyorum, yanına bir erkek çocuğu gelmiş, tıpkı sen, birden kızın geliyor, bu kez yürek çarpıntını anlıyorum.

40 yıl düşünsek aklımıza gelmeyen, kırkıncı yaşımızda buldu bizi.
Bir ikinci 40 yılın başlangıcına!

Nursen: Nurgün’ün ablası, çok abla gibidir demişti Oğuz. Çok doğru. Bize ilk günden verdiğin destek, içtenlik için teşekkür ederiz. Yumuşak, düşünceli, sakin, zarif ve pratik. Nehir’in kalbini fethetti, "Nusen Teyze".

İyi ki seni tanıdık. Sana çocuklarınla, kocanla aynı mekanda, veya değil, sevgi dolu, ayrılığın az olduğu daha nice yıllar, yaşlar dilerim.

Ve Nehirim:

Canım kızım,

Tuhaf bir dönem geçiriyoruz. Bazen “uyansam artık” dediğim günlerin arasında, seninle hiç bu kadar birebir zaman geçirmediğimizi düşündüğümde, suçluluk hissediyorum.
Sonra beni yatıştırıyorsun, yüzümü ellerinin arasına alıp, “minnoş” diyerek.
Bugün türlü yaramazlıklar yaparken, bir anda body’ni açtın, ve ben işaretli alanları gördüğümde, yeniden ayıldım, ne kadar çok şey yaşadığını hatırladım.
Bu işle ilgili kendi payıma düşen tüm genetik bozukluklar için özür dilerim.
Seni zaman zaman başka işlerimin arkasında bıraktığım için özür dilerim.
Ama nasıl olsa beni kızdıracağın, güldüreceğin, sevinçten ağlatacağın çok günlerimiz olacak.

Bu yıl sadece sen büyümedin, bizi de büyüttün. Ailemizin güçlenmesini sağladın, dostlukların değerini hatırlattın. İyi ki seni doğurmuşum. İyi ki dünyaya gelmişsin.

Doğumgününe sağlıklı ve mutlu giriyorsun ya, bu bize hayatın bir hediyesi ve senin başarın. Sen benim yamanaz kızımsın. Ne istediğini bilen, başına buyruk, muzur, mizah anlayışı kuvvetli, ve bir o kadar da hassas. Yaşın ilerlediğinde, bana kızdığında beni gülümserken göreceksin, şaşırma.

İkinci yaşın "kut"lu olsun!

Not: Fotoyu tıklayın, and blossom! Tüm bahar çiçekleri sizin olsun. Nehirciğim, koparmadan bakıyoruz sadece.

Not2: Yukaridaki notu yazdığımda, size güzel bir papatya imajı koymustum, lakin artik en azından ben göremiyorum. Teknoloji özrüme verin, ama uğraştım da. Ne yapalim, Nehir'in sayfasında, ancak Nehir fotografları olabiliyor anlasilan. Bu fotografta, Nehir, büyük 12 Mart kadınlarına yaprak hediye ediyor olsun. Gerçeği, yaprağı, koparmış, babası, "Aa koparma" demiş, bizimki de suçlu, şaşkın, muzur bakıyor.

11 comments:

  1. Nehir'cigime destek olan herkese buradan binlerce tesekkur...

    Tum 12 mart kadinlarina nice saglik ve mutluluk dolu seneler dilerim...Tum sevdikleriyle, dolu dolu gecirilecek...

    12 mart kadinlarinin annnelerine, babalarina de sevgiler, saygilar...Kimileri için zor bir yıl olsa da,yasam onlara baska guzellikler vaad ediyor eminim...Kizlarinin dogum gunleri kutlu olsun...

    Hayatimizda hep dostluklar var olsun, gecmisten yada gunumuzden, ne sebeple olursa olsun...

    Cumartesi gunu taniyacagim yeni dostlarimla beni bulusturacak Nehircigimin dogum gunu nice dogum gunlerinin ikincisi olacak...Biz de bunu bu yil iki kere kutlayacagiz ve her yil sevincimizi, yasin kadar katlanarak kutlayacagiz Nehir'im...Seni cok seviyorum...

    Dogum gunun kutlu olsun...

    ReplyDelete
  2. Sevgili Hande bir kadinin hayatindaki en guzel 15 yil 39 ile 40 arasindaki 15 yil imis. Onumuzdeki 15 yilin ilk gunu kutlu olsun.
    22 yil sonra bulustugumuz kahvaltida farkettim ki Gertrude Steinin dedigi gibi we are always the same age inside. (Nurhancim sen bunu hatirladin mi).
    Sevgili Nehircik insallah 38 yil sonra sana gonderdigim yasgunu kartina da ayni seyleri yazacagim ama simdilik tek digitli yaslarda olmanin guzelliklerini yasa. Nice nice yaslara annen baban ve Leylanla
    ve Sevgili Nursen her nekadar tanismasakta sen hepimiz icin Nusen teyzesin. dogum gunun kutlu olsun.
    Nice nice yillara sevgili 12 mart kadinlari
    Ozlem

    ReplyDelete
  3. Oncelikle Zeynep'cim sana koskocaman bir tebrik gonderiyorum dunya tatlisi Nehir'cigi dunyaya getirdigin icin. 13 Mart'taki bulusmamizda yorgun ama gozleri parlayan bir cift olarak fotograflamistim Mahmut'u ve seni minik meleginizle; insallah Nehir'in dugun fotograflarini da ben cekerim o zamana kadar moruklamis olmazsam.

    Nehir'cigim sana o kadar cok dilegim var ki buraya sigdirmak mumkun degil ... elimde olsa paket paket saglik gonderirdim su geldigin "couldn't be better" durumlarini koruman icin ve biliyorumki sen bu kucucuk bedenin arkasina gizledigin kocaman azim ve gucle onune cikacak her kotuluge celme takip yillar ve yillar boyunca arkadan gelenlere ornek olacaksin ... seni cok ama cok seviyoruz, nice saglik ve sans dolu yillara Nehir'cigim !

    Hande'cim babalarimizin sinif arkadasligi ile baslamis; Tereyag Metin'in kizi olarak tanidigim ve 2009da Nehir'cigin sayesinde yeniden bulusmus olmanin mutluluguyla sana da tek bir diyecegim var, seneler sana saglik ve mutluluk versin, 80. yasgununde oturup bugunleri yad edelim insallah.

    "Nusen Teyze" herkese saglik diler oldum bir suredir cunku saglik olmayinca uzun senelerin kimseye bir faydasi yok. Saglik ve huzur dolu bi dolu keyifli yillara! Can dostlarimiza verdiginiz destekle sanki bizler oradaymisiz gibi rahatiz cogu zaman; binlerce tesekkur onlarla paylastiginiz hayatiniz icin. Saglikla, mutlulukla !

    Ve kardesime, Deniz'e, daha bol bol ayri fikirlerde olacagimiz, tartisip barisacagimiz, ama eninde sonunda birbirimizi cok sevdigimizi unutmayacagimiz uzun, saglik dolu yillara !

    12 Mart Kadinlari, bir arkadasimin dedigi gibi, huysuz ama tatli sahsiyetler, kucak dolusu sevgiler ve opucukler size !

    Bilge

    ReplyDelete
  4. Sevgili 12 mart kadınları,
    Iyi ki varsiniz. Zeynepimize, Mahmut'a ve tabi Nehirimize bizim atil kaldigimiz noktalarda verdiginiz destekler icin size cok tesekkurler. Saglikli, mutlu tum sevdiklerinizle nice guzel yillar dilerim.
    Sevgili Nehircim,
    Sen bizim kucuk kadinimizsin. Gulumsemen, muzurluklarin, sense of humour'in icimizi isitiyor, ozellikle gucun ve azmin ile bizlere role model oluyorsun, hep soyluyorum senden ogrendigimiz cok sey var diye..
    seni cok mutlu ve saglikli yillar bekliyor. Annen iyi ki seni dogurdu. hayirlisiyla Leyla'ya da kavusun, sarilin..
    Arzu Sami

    ReplyDelete
  5. Nehir'cigim bak bugun profile fotografimi dogumgunu pastasi olarak degistirdim, cok kucuk, pek gorunmuyor ama icinde tahmin edemeyecegin kadar cok sevgi sakliyor senin icin :)

    ReplyDelete
  6. Zeynep'cim,
    Nehir'in dogumgunu kutlu olsun. Guzel kizini yanaklarindan op benim icin.
    Hande'cim seni de bir kere daha buradan tebrik ediyorum.
    Blogdaki resmi bende degistirdim. Hande'nin Yasemin'e yaptigi beyaz fare pastayi koydum. Eminim Hande marifetlerini onumuzdeki hafta size de sergileyecektir. Tekrar mutlu yillar...

    ReplyDelete
  7. Once Zeynep'e, sonra bu yaziyi okuyan herkese cok tesekkurler. Ozlem harika soyledin en guzel 15 yila basladim. Ama arkamdan bir suru canim arkadasim geliyorsunuz!!!! Hahaha... kacis yok!! Vallahi daha da guzeli tam benim arkamdan harika bir insan yetisiyor. 38 yil sonra o 40 yasina geldiginde hep beraber ufleyecegiz mumlari!!!!

    Canim arkadasim Zeynep'cim, biz kardes gibi buyuduk. Ayri evlerde uyuduk ama cogu zamanimiz birlikte gecti. Bir donem ailelerimizle gecirdigimiz zamandan daha fazlasini beraber gecirdik. Hep soylerim bugunku Hande o gunlerin eseri... Ben ne olduysam, nasil olduysam hepsi o gunlerde oldu. Cocuklarimiz belki bizim kadar yakin olamayacak, belki bizden de yakin olacak ama biz birbirimizin cocuklarina kendimizinkiler kadar yakin olacagiz. Bilecegiz ki, birimize birsey olsa digeri cocuklarimiz icin orada olacak. Dunyanin en rahatlatici hissi. Her ne olursa olsun, yanyana olacagimizi bilmek cok guzel.

    En guzel yaslar, en guzel gunler cocuklarimizin olsun!!! Eh bizde birilerinin cocuklari oldugumuza gore bizim de olsun :) !!!!

    Nehir'cigim ve "Nusen Teyze'cigim" saglikli ve mutlu nice yaslar!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. Zeynep´cigim,
    güzel kizinin dogumgünü kutlu olsun, gidisinda bir öpücük kondur tarafimdan.. Nice saglikli ve mutlu yaslara..

    Hande´cim, sana da bir kez de buradan kocaman bir Happy Birthday..

    Defne

    ReplyDelete
  9. Sevgili Hande ve Nursen (abla)

    Doğum gününüz kutlu olsun, mutlu ve güzel yıllar sizinle olsun.

    Ve Nehirciğimiz,

    2. yaşın kutlu olsun... Sana çok uzun sağlıklı ve mutlu, neşeli yıllar diliyorum. Ayrıca 2 yıl önce seni sevgiyle doğuran ve anneliği en iyi şekilde "beceren" ve bir o kadar da anneliğin çok yakıştığı Zeynep'ciğimin de bu günü kutlu olsun.

    Başta doğum günü sahipleri olmak üzere herkese çok öpücükler ve sevgiler
    Ayda

    ReplyDelete
  10. Aglaya aglaya okuyarak sayfanin post comment kismina geldim...simdi ne yazayim bilemiyorum...ofiste millet benimle konusmaktan cekiniyor gozumden yaslar akiyor ama sesim cikmiyor diye...

    Kisa da olsa tanisma sansini yakaladigim Nursen abla ve insallah hafta sonu tanisacagim Hande: Dogum gununuz kutlu olsun...nice saglikli ve huzurlu yillar diliyorum ailenizle cocuklarinizla...ve Nehirime verdiginiz destek icin sizi bol bol opuyorum...

    İki sene evvel yilin bu haftasinda Zeynep'i ve Mahmut'u her gece arayip nedir durum artik doguyor mu diye sordugumu hatirliyorum ve Zeynep'in gec mi kalacak acaba diye dusundugunu...
    Sonrasi 11 Mart gecesi 'ay biz bir hastaneye gidelimden, ay bu gece buradayiz derken' 12 Mart Nehirim dogdu.

    Inanin hayatimda gordugum en guzel bebekti...Kendi kizim da dahil..Bir bebek normal dogum olmasina karsin dogar dogmaz bu kadar mi guzel olabilir di...O zamanlar herhalde kendi canimdan oldugu icin bana guzel geliyor demistim ama oyle olmadigini kendi kizim dogdugunda anladim...Mina bana hic guzel gelmemisti (neyse simdi cok guzel...bak yine kuzguna yavrusu olayi)
    ama Nehir beni buyulemisti...ve o zaman guzelligiyle buyuleyen hatun simdi gucu ve dirayeti ile buyulemeye basladi...

    Bu iki senesine buyuk zorlular ve basarilar sigdiran sevgili yegenime dunyanin en huzurlu ve saglikli ve en mutlu hayatini diliyorum...tabiki yine ayni sekilde saglikli ve mutlu olan ailesiyle...

    Nice yillara Nehirim...Seni seviyorum...

    ReplyDelete
  11. Sevgili 12 Mart kadinlari, iyi ki dogdunuz ve iyi ki hepiniz varsiniz-

    Nehir'cigime-the happiest of birthdays, tatli ve guclu kiz! Insan isterdi ki boylesine yogun acilardan gecmeyeydin su 2 koca yili (ozellikle de son 6 ayi) arkanda birakirken...cani yurekten dilegim, o guzel basina gelmesini istemedigimiz her seyin artik cok gerilerde ve karanliklarda kaybolup gitmeleri, hep saglikli, mutlu ve sevdiklerinle birlikte gecirecegin ikinci hayatinin bugun itibariyle baslamasi. Annecigine de benden bir opucuk kondurursun,minik avuclarinin icine yuzunu alarak:)...12 Mart 2009 tarihi,buradakilerin deyisiyle, Nehir'in "clean slate"i olsun..

    Handecigim- sana bir daha buradan da happy birthday dileklerimi gonderiyorum, Zeynep de sen de oralarda olmayisima hayiflandigim (hatta oldukca uzuldugum)nedenlerin basinda geliyorsunuz.Uzaktan da olsa yasadigimiz ve yasayacagimiz arkadasliklarimizin cocuklarimiza ornek olmasi, bence onlara verebilecegimiz en guzel hediyelerden biri. Bu isin el kitabi, dogrusu yanlisi pek olmasa da, anneliginizden de ogrenecegim cok sey var. I am gald you are around and still in my life.. Sevdiklerinle gecirecegin, mutlu ve saglikli daha nice seneler!

    Her ne kadar tanimasam da Nursen'e de nice seneler ve butun candan destekleri icin tesekkurler.

    Sandra

    ReplyDelete