Monday, February 2, 2009

"Shot"lar İşe Yaramış




Sabahki 8.15 randevumuza, 8.40'ta gidebildik. Nehir'ciğim, alem kız, kapıda durunca, "geldik" "geldik" diye heyecanlandı, sevinçle. Uyum sağladı! Neyse, tabi bir yarım saat, 40 dakika sonra, baktım, ne kan alan var, ne soran...gidip "front desk" e sordum. Yaptılar. Yani sistemde bir aksaklık var da ne? Neyse Nehir bu kez tartıya keyifle çıktı, dahası boyunu da keyifle ölçtürdü. Vital'larda da gayet iyiydi. Özlemiş dicem ama daha perşembe oradaydık. Kuzucuğum.

Neyse, hemoglobin 8 iken 8.1 olmuş, diğerleri "double" iyileşmiş, GCSF sayesinde. Önce transfusion yapacağız dediler. Derken, Dr. Russell'dan bir not geldi, transfusion'a gerek yok, çarşamba günü OR (operation room) da yapılacak diye. Ben çok sevindim, üç-dört saat daha klinikte geçirmeyeceğiz diye. Saat 11.00 olmuştu bile. Ve hava da çok güzeldi. Mahmut, "Acaba biz para ödeyemiyoruz diye mi yapıyorlar acaba" diye bir sinek attı. Ben de "acaba" dedim. O sırada Özlem aradı...tam zamanında...Çok farketmez dedi. Rahatladık. Transfusion'un da riskleri vardır, boşuna yapmak istememiştir dedi. Durun yaw yazarken aklıma geldi, ya Nuchturn ben bu hemoglobinle ameliyat yapmam derse, check ettiler mi acaba...amaaan. Geçen sefer de anestezi için bir saat beklemiştik. Bu soruyu nasıl sormadık bugün.

...

Takıldı kafam

...

Hay Allah, biz de öğreniyoruz öğreniyoruz, yine de daha yolumuz var bu takip işleri için. Dileyelim gereksiz bir endişe olsun benimki. Ama yarın Russell'a bir soralım yine de.

Peki. Saat 11.15'ti çıktık. Ters bir saatti...Nehir'in uyku öncesi, yemek saati yaklaşmış. Bari dışarıda yiyelim, eve gidince Nehir uyusun, sonra çıkalım dedik. Geçenlerde gitmiiş olduğumuz "health food" restorana gittik. Nehir portabello sandviç yedi...sonunda "şurdan şurdan" diye sadece ekmek yemeğe çalışıyordu.

Planladığımız gibi, (hayret), eve gelince Nehir uyudu, uyandıktan sonra Memorial Parkına gittik. Nehir yine az oynadı. Bence hemoglobin etkiliyor. Biraz da "irritable". O da durumuyla ilgili gibi geliyor. gerçi dün annem "Maşallah, çok aktif, içine de kapanık değil" diyordu, Nehir yine alıp başını gitmişken! O halini çok seviyorum. "Stomp" "Stomp" yürüyor, hiiç arkasına bakmadan. Ama olur da düşerse çok morali bozuluyor, bu kez kucaktan inmiyor.

Leyla cumartesiye kadar kalıyor sanıyordum, meğer cuma imiş. Beni şimdiden aldı sıkıntısı, canım kızımdan ayrılmayı hiç sevmiyorum. Onunlayken, buradaki hayatımız bir anda normalleşiyor. Nehir'in de neşesi artıyor. Bizim ciddiliğimiz yaında Leyla'nın çocukluğu, neşesi, kıkır kıkır gülüyor. Bunları yazmışımdır herhalde. Arada tekrarlar için özür dilerim. Kafam genel olarak bulanık.

Yarın Sera Amca dönüyor, Çarşamba abim geliyor. Bütün bu hengamede, çarşamba akşamı, evi teslim edecekler. Burayı toplamıştım ya hani Leyla'lar gelmeden, tabi dağıldı. Bakalım sonuçta tabak çanak yok...yine de toplamaya başlayınca göreceğiz ıvır zıvırı.

Yarın hayvanat bahçesine gitmeyi planladık. Tüm günü açık havada geçirmeyi istiyorum. Bu akşam Nehir'i yıkadık, baba ikinci "dressing change" i yaptı. Nehir biraz daha iyi durdu. Ameliyattan sonra yıkayamayız diye yıkamayı istiyorduk. Çarşambadan sonra en az bir hafta, belki daha fazla hastanede olacağız. Çarşamba günü kaçta nerede olacağımız, yarın öğlen belli olurmuş.

Stresyliyim. Nehir, Leyla, ev taşıma...uyumak iyi gelebilir.

Fotoğraflar dünden..."baba exists" diye koydum. Ortadaki fotoğrafa dikkat ederseniz, üçü de ayrı yerlere bakıyorlar, neyse baktıkları, üçü de gülümsüyor ama!

6 comments:

  1. Tatlim,
    Biliyorum trafiginiz yogun ve Leyla'nin gitmesi yakinlastikca (ve diger konular) stres katsayin artiyor, ama Leyla henuz yaninda ve o her anin tadini zaten cikarmaya odaklisiniz..bir sonraki gune gecme diyecegim yani...Baba exists resimleri cok tatli,Mahmut'u da ozledik cok, selamlar daddy :)
    Sonuclarla bizim de yuzumuz guldu,ferahladik walla, boyle de devam edecek. Hepinizi öperim.
    Arzu

    ReplyDelete
  2. Canım yine resimler müthiş,bayılıyorum bunları görmeye içten sözlerine resimler de eşlik edince capcanlı karşımdaymışsınız gibi geliyor. elimi uzatsam dokunabilirmişim gibi...Ameliyat çok iyi geçeçek,sadece tertemiz iyi hücreler kalacak.İnan heyecanını, heyecenımızı içimde hissediyorum, soluğumu tutmuş umutla,inançla bekliyorum.NEHİR SAĞLIKLI VE MUTLU HEP DE ÖYLE KALACAK.Annişi, babişi, tatlı ablası ve onu seven herkesle sıcacık, sevgi dolu bir dünyada her geçen gün güçlenerek , zorlukları aşarak kendine yeten bağımsız ,güvenli bir genç kadın olacak. Şimdiden alıp başını arkasına bakmadan gidişinden belli.. Umurumda mı dünya , geçmiş geçmiştir ben geçmişten sadece güç kazanarak,zaferle, sağlam adımlarla ileriye ,geleceğe odaklanırım dercesine yürüyor, stomp, stomp..... Öpücükler, nergis

    ReplyDelete
  3. Zeynep’cim,

    Evde internet yoklugunda, cocuklar ve ben hastayiz diye evden de cikamayinca teknoloji cahilliginden vazgecip cep telefonumla blogunuza baglanmayi ogrendim; ve takip edebildigim kadar ameliyata hazirlik asamalarinizi ve tum aile bir arada gecirdiginiz guzel gunleri okudum ... fotograflara baktim, baktim, bir daha baktim; ne kadar cok ozledigimi tekrar tekrar dusundum ... ne olur bu fotograf isinden vazgecmeyin; size bir kac bin kilometre daha bi yaklasmis gibi oldum ...

    Nehir’cik saglikli ve mutlu !! Size yarinki ameliyat oncesinde simdiden cok sabir; bol bol sans dilemek istiyorum ... umarim bugun Hayvanat Bahcesine de gidebildiniz; gunu guzel gecirmis olmanizi cok istiyorum cunku bugun depoladiginiz enerji ve mutlulukla yarin hersey cok daha iyi gececek insallah ... Leyla’cigimin donus gunune kadar 3 gun var daha; bol bol saril, op onu; ameliyat stresini bir kenara koyabildiginiz kadar keyfini cikarin birlikteliginizin ... aksam yatmadan dordunuz simsIkI sarilip, bir aile kucaklasmasi yapin ve butun pozitif enerjinizi Nehire gecirin; yarin atsin kurtulsun o da vucudunda sagliksiz ne varsa ... hersey cok guzel olacak canim arkadasim; butun o okudugun bloglar arasinda herkesi hayretlere dusurecek derecede basarili bir mucadele oykusu olacak sizinki ... vakif, gonullu yardim, dondugunuzde yapilabilecek ne varsa yapalim beraber; sen yol goster, birlikte baska ailelerin de mucadelesine destek verelim ...

    Mahmut’a cok sevgiler, kusura bakmasin ona dogrudan hitap etmiyorum hic ama siz derken hep onu da kastediyorum ... cok babaya ornek olacak calismasinin hepimiz farkindayiz ...

    Hadi cok guzel bir gune baslayin; yarin, oburgun, ondan sonraki gun ve seneler cok cok daha guzel olacak ... sizi opuyorum, iyi haberlerinizi bekliyorum. Lutfen yarin bir iki satir da olsa yazmaya calis; butun gun oturup bekleyecegim ...

    Bilge

    ReplyDelete
  4. Canim arkadasim merhaba,

    Leyla'nin gelisinin hayatinizi biraz olsun hafifletmesi harika!! Herkese moral, herkese enerji verdi. Iste cocuklar boyle harika varliklar.

    Resimler super!!! Hepiniz supersiniz!!!!

    Ameliyat cok iyi gececek eminim. Sizin icin uzun bir gun olacak ama sonunda Nehir saglikli, tertemiz hucrelerle cikacak OR'dan. Hem de cikar cikmaz Leyla'yi karsisinda gorecek. Hepinizi sasirtacak Nehir'cik, Leyla Turkiye'ye donmeden ayaklanmis oyunlar oynuyor olacak cunku. Enerjisine sasiracaksiniz. Dedim ya, Yasemin 3uncu kalp ameliyatindan 3 gun sonra Mehmet'i oyun odasinda karsilamisti.

    Nehir'e kocaman sarilin, onu kucaklayin ve bilin ki kucuk Nehir sizden ayri kaldigi 12 saatte tum kotu hucrelerden kurtulacak. Sizleri bir daha gordugunde yeniden dogmus olacak.

    Opuyorum hepinizi...

    ReplyDelete
  5. Sevgili Zeynep ve Mahmut,

    Bu zor gununuzde yaninizda olmayi gercekten de cok ama cok isterdim. Allah sinirlerinize kuvvet versin. Su ana kadar cok iyi idare etttiniz, simdi zor bir sinav daha var karsinizda... Birbirinize olan sevginizle, inancinizla, guclu baglarinizla, tum cocuklara karsi, aci cekenlere karsi duydugunuz yardim etme isteginizin ictenligiyle asacaginiz bir baska sinav daha sadece. Eminim hic kolay olmayacak, Leyla'nin gelisi ne kadar iyi olduysa, gidisi de o kadar kotu olacak, hemde bu devrede...Ama olsun, siz bunu da atlatacaksiniz, resimlerde yuzunuzu gormek o kadar rahatlatici oldu ki...O yuzlerde ben bu illetten kurtulacaginiza olan inancinizi gordum, ailenizin birlikte ne kadar mutlu oldugunu gordum. Kimse bunu bozamayacak...

    Nehircigime de cok cok rahat gecirecegi bir operasyon dilerim. Sonrasini da, en basi gibi kolay atlatsin ve cabuk uyum saglasin insallah.

    Zeynepcigim bu sefer fiziksel bir ameliyat acisi da olacak, isiniz cok zor, ama ne olur gucunuzu koruyun, belki bu tasinma telasi biraz kafanizi baska seylere yormanizi saglar...kimbilir belki de iyi olur...

    Nehir cok guclu, bunu da tereyagindan kil ceker gibi atlatacak...Bu illet geldigi gibi sessiz sedasiz degil, Nehircigimin buyuk azmi ve savasi sonucunda gidecek...ama gidecek.

    Iyi haberlerinizi en kisa zamanda duyabilmek dilegiyle...

    Not: Sabah fakulteye gittim ama Oner bey izinliymis, yarin sabah tekrar ugrayip,kendisiyle ve Zehra hn.ile gorusup sizi oyle bilgilendirecegim. Bugun tum gorevlendirme yazilarinin bir kopyasini aldim, Zehra Hn. a bizzat goturup islemlerin dogru olup olmadigini soracagim. Ama bu iste hallolacak, inaniyorum.

    Nehircigimin o guzel yanaklarini, minicik burnunu sevgiyle operim...En gec bir gun sonra hic bir kotu hucremiz kalmayacak ve bizde artik geri sayima baslayacagiz...

    ReplyDelete
  6. Sevgili Zeynep ve Mahmut

    İyi haberlerinizi bekliyoruz, keşke yanınızda olabilseydik ama tüm kalbimizle Nehirciğimize çok çok kolay geçecek bir ameliyat ve müjdeli haberler dolu günler diliyoruz uzaklardan.

    Yarın tüm şans melekleri (başta Leylacık tabii) yanınızda olsun, Nehircik bu süreci de inşallah diğerleri gibi gülücükleriyle atlatacak.

    Sevgiler
    Ayda&Murat

    ReplyDelete