Tuesday, February 17, 2009

Çıktık

9. Kata veda ettik.

İ n ş a l l a h...

Nehir sabah halsizdi. Kemoterapinin etkisini azaltması, 10-12 saat alıyor. Bugün Dr. Russell bizi görmeye geldi. Şimdi yazarken Mahmut'a sordum, neden geldi, bize mi geldi diye...Çünkü, ilk gelişimizden beri hastanede bizi görmeye gelmiyordu. Gerçi en bunu her yerde dile getiriyorum. Belki kulağına gitmiştir...Sanıyorum radyoterapiyi ayarlamak için geldi.

Her neyse geldi işte.

Ve yemek işine nokta koydu, ne yemek istiyorsa yesin, nasıl hamileyken bazı şeyleri isteriz, o da şimdi öyle. Aslında, Nehir dile getiremiyor, "nausea"yı özellikle. Ama şu davranışı sergiliyor ki, tam hamile görüntüsü. Acıkmış oluyor, daha yiyeceğin tadına bakmadan, yüzünü çeb-viriyor, sanki kokudan veya bir şeyden. Yani bu davranışı biz daha çok toddler behavior diye yorumluyorduk, Russell, "nausea" olabilir dedi.

Ve ne kadar fat alırsa o kadar iyi. Bırakın, sebze ve meyveyi sonra yer dedi.

Benim tercümem şu: Şeker kullanmadan, agave şurup ile örneğin, sütlaç yapmak. Brown rice ile yemekler...Bakalım, öümüzdeki on günü iyi değerlendirmeye çalışacağız. Bugün öğlen Nursen Teyzesinin yoğun tavuk suyuna makarnalı çorbasını güzel içti, akşam da et ve biraz bulgur pilavı yedi. Sabah da bir yumurta yemişti.

Russell, ben on günde iki, üç kilo alırsam, Nehir de alır dedi. Sanırım haklı, kendime bakıyorum da! Uzaktan tabi.

Bu cümle Tekin için, sabah, Mahmut'a bence arabaya gidip bak, belli olmaz dedim. Nitekim çalışmadı. Aküsü değişmişti. Neyse, araba tamire gitti, alternator değişecekti, ben bu parçayı motor sınavından hatırlıyorum ama neydi. Akşam bizi Nursen gelip aldı, eve geldik. Arabaya binince, Nehir yine Leyla'yı sayıklamaya başladı."Leyla camdan bakıyor" dedi, arkada birlikte otururlarkenki hallerini hatırladı herhalde. Ben de ona "Ben de Leyla'yı özledim" deyince, "Leyla'yı özledim" dedi. Küçük lokum duygularını dile getirmeyi öğreniyor.

Eve geldiğimizde, keyfi çok yerindeydi. Nursen Teyze'sinin elinden tutup, oyuna götürdü. Sonra, saat dokuz gibi, "uyuyacağım"dedi.

Evi toparlamayı bitirdik. Sadece iki kutu daha alıp, Nehir'in oyuncaklarını biraz daha yaygın, alınabilir hale getireceğim.

Bugün de yarı açık bir hava vardı, yarından itibaren salıya kadar güneşli görünüyor, 20lerde. Artık dışarıda olabiliriz. Nurgüncüğüm senin de sözünü ettiğin yerleri ben yaza sıcaklara saklıyorum. Şİmdi bol bol açık hava.

Perşembe hem klinik, hem de Methodist'te radyoterapi doktoruyla consultation randevumuz var. Russell'ın demesi, pek de ara vermeden devam! 27si gibi MIBG schedule edilmiş, hemen sonrası radyoterapi. Radyoterapiden sonra, recover etmesini beklemeden, sadece bir iki gün arayla, transplanta başlayacakmışız. Bu demektir ki, önümüzdeki on günü iyi değerlendirmeliyiz.

Değerlendiririz biz de! Ayıp ettiler.

4 comments:

  1. Aslinda iste bunu bekliyordum yani Russell'ın gelip radyo terapiden sonra beklemeden hemen transplanta baslayalim demesini...
    Cunku bence bu hersey cok iyi gidiyor demek (biliyoruz zaten, Nehir saglikli ve mutlu)... Hem de Russell'ın boyle soylemesi istemesi yani schedule uygunlugundan degil de doktorun istemesi bence cok iyi...

    uzun zamandir yazmadigim icin aklimdakileri serpecegim buraya...

    Nehir annesiyle ve babasiyla olduktan sonra nerede olursa olsun mutlu olur...
    Gecen gun bir dizi de, hapiste bir anne var..cocugu da yaninda 5 yaslarinda....sartlar berbat tabiki...cocuga karakterlerden biri korkmuyormusun urkmuyormusun gibi bir soru sordu...Cocugun cevap acikcasi beni aglattı..."niye korkayim ki...geceleri annem sırtımı oksuyor yanimda yatiyor...bundan daha guzel ne olabilir..."
    burada aydo da bende koptuk...

    gercekten de o yaslarda bir cocuk icin anne ve baba ile olmaktan daha baska sey yok hayatta...o yuzden endiselenmeyin nehir bir sey kacirmiyor...okula gidince yuzunuze bakmayacak o ayri :))

    bu arada anladigim transplant nisana kalmayacak...
    belki de nehir yeni yasının ilk gunlerinde yeniden dogacak literally...

    Saglikli ve mutlu yegenimi opun benim icin...

    ReplyDelete
  2. Elbette be Zeynebim, kim tutar sizi!!!Bosverin cok saglikli olmayi, simdi fat alma zamani:) Hem eminim sen onun da en sagliklisini, Nehirimin sevecegi sekilde ayarlarsin. Soyle en alasindan, kuru meyveli, sekersiz power barlar bulursun herhalde Amerika gibi yerde. Aydin abi -kulaklari cinlasin- iyi bilir oyle seyleri.

    Haberler cok iyi geliyor benim kulagima ve bende de muthis bir cosku yaratiyor, gune cok iyi basliyorum. Onun icin blogunun iyi bir takipcisi olmanin bana da fazlasiyla faydasi var. Hem zaten hayati boyunca istikrarsiz olup, (ya cok calistim, ya calismadim, ya alisveris yaptim, ya yapmadim,ya piyano caldim, ya calmadim...vb...milyon tane sey) donem donem birseylere daha fazla onem veren biri olarak, bir konuda istkrar gosteriyor olmak, benim kisisel gelisim surecimin de bir parcasi haline geldi. Breh breh!!!

    Sadece annelikte istikrar tutturmaya onem veriyorum ama, oda oyle zor ki. Ondan da hic mutlu olamiyorum. Ne bileyim, zor bu isler.

    Bu nedenle bu blogu takip etmek cok onemli. Sen oradan sevgili follower'lar icin bilgi dediginde ben, evet evet benim, onlarda biriyim diyorum. Aidiyet guzel bir duygu. Hande, Arda, Bilge benim icin de cok onemli oldu artik. Sen gelince guzel bir bahce partisinde onlarla ve cocuklariyla tanismak cok isterim...

    Hem Zeynep bazen geriye donup, bazi yazilarini tekar okuyorum da, ne muthis bir kizmissin diye bir kere daha hayran oluyorum. Hic bir isyan, kotumserlik duygusu icermeden, sakin sakin olayi karsilayisin, bizleri panik yapmadan bize aktarisin...ne diyeyim...beni colic ettin kendine ve bloguna...Bundan sonraki hayatiniz da boyle dengeli ve ahenkli gececek inan bana, bunu fazlasiyla hak ediyorsunuz...

    Nehircigimin onunde gene cok yogun bir programi var anlasilan. Ama ameliyat bitti ya, ben onu cok kafama takiyordum. Ameliyat korkusundan cocuklarinin ikisini de normal dogurmus biri olarak, kesme bicme islerinin bitmis olmasi, narkozlardan uyanmis olarak, normal hayat donmus olmak cok onemliydi benim icin. Otekileri de yogun tedaviler ama, sen hep yaninda olacaksin, elini tutacaksin. Degil mi? Yoksa radyoterapiye seni alamayacaklar mi?. Gerisini Nehirim halledecektir. Eminim. Gucde olsa, kolay da olsa savasci kizim benim halleder.

    Leylacigin da gelecek yaniniza yazin, cok guzel bir 3 ay gecirirsiniz birlikte, butun ozlemlerinizi giderirsiniz. Zaman, butun yaralarin ilaciymis diye bosuna demiyorlar. Onu gorunce, onsuz gunler akliniza bile gelmez. En azindan Nehircigimin. Hem Leyla'nin oyle yogun bir programi var ki yakalayamiyoruz bir turlu. Mercan dun aksam konusup, haftasonu bize cagirmak istedi ama, skype da seninle konusuyormus, hemde haftasonu programi doluymus. efendim, kaldi haftaya bakalim...

    Her sey guzel olacak, hem de super guzel, Nehir saglikli ve mutlu. Kocaman babasi ve yumusacik annesi, ne sansli ki, hep yaninda. Hep de olacaklar. Bundan alasi, Samda kayisi...

    Cok cok cok operim, herkesi....

    ReplyDelete
  3. 9uncu kat bibibiibibibibiibibiibibiibib!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Rahatladin biraz di mi? Her gun sizi saglikli gunlere bir adim daha yaklastiriyor. Evet bundan sonraki gunler hareketli gececek ama hastanede yatacaginiz gunler daha az olacak herhalde degil mi? Benim Ebru'dan dinledigim kadariyla, radyoterapi sirasinda hastanede yatmak gerekmiyor. Insallah siz de kalmak zorunda kalmazsiniz. Onlar her gun gidip gelmislerdi. Yogun bir Mart olacak ama bahar saglikla gelecek. Bahar hepinize, hepimize cok iyi gelecek. Bu kocaman kis geride kalacak ve bir daha hic boyle bir kis olmayacak!!!!! Yasadiklarin kolay degil ama sonu geliyor. Bitiyor...

    10 gun serbest!!!! Ustelik yararli karbonhidrat ve yag dolu bir 10 gun!!!! Daha ne istersin. Dondurma yerine frozen yogurt yiyebilirsiniz mesela. Ben dun 1 aydan sonra sokaga ciktim ve sinemaya gittim. Sinemaya girerken de canim dondurma cekti. Sooleee kaymakli falan, ama bulamadim. Son dakikada iceri girerken bir baktim normal ve donmus yogurt. Hadi dedim Allah beni seviyor, sagliklisini gonderdi. Yedim, sinemaya girmeden ustune cilek ve mandalina koyup, ara da da bir tane daha alip ustune bogurtlen koyup yedim. Super oluyor, bence Nehir de sever. Eh artik bu 10 gun biraz "Istanbul"a da gidilir. Nehir bakalim bu sefer hangi "Abi'yi" gozune kestirecek :)

    Canim, yol uzun gibi geliyor sana ama bak cogu bitti azi kaldi. Yogun gececek bir aydan sonra kus gibi hafifleyeceksiniz. Nehir'cigim kosusturacak Leyla ile birlikte etrafinizda. Hava 20'li derecelerdeyken parkta bir banka otur, gozunu kapa ve o gunleri dusun. Cok yakinda, cok az kaldi.

    KENDINIZE IYI BAKIN!!!

    ReplyDelete
  4. Zeynep'cim,
    Dun gece dogum fotografcisiydim; komsum - arkadasim Vera super seker bir kiz cocugu dunyaya getirdi ... iki tane dogum yaptim ama dunyaya cocuk getirmenin nasil bir mucize oldugunu esas dun gece yasadim ... o anlari fotograflamak; saniyesi saniyesine dogumhanedeki ekiple nefesini tutup bir annenin bebegine kavusmak icin gosterdigi eforu, kucucuk bir varligin dunyaya gelme cabasini karelerde dondurmak muthis bir deneyimdi ... Bebekler ve cocuklar dusundugumuzden cok daha gucluler, Nehir'cik de bize bunu hergun kanitliyor; onu bekleyen mudahaleleri de kolaylikla atlatip hepimizi sasirtacak.

    Ben sana demistim elma ile uzumle kilo alinmaz, dogru Istanbul Lokantasi'na diye; valla ben Nehir'in adina mutlu oldum, gelsin pideler, gitsin sutlaclar hmmmm. Nursen ablasi ve sen de saglikli ogunler hazirlamaya devam edersiniz. Bu arada elinizin altinda var midir bilmiyorum ama tahin - pekmez karisimini ekmege surmek de super besleyici olurdu; genelde cocuklar tadini sever. 10 gunluk hazirlik doneminize yetismez ama daha sonrasinda ise yarar dersen gonderebilirim buradan Lale Teyze ile.

    10 gun cok guzel bir zaman; Nehir'i de, kendinizi de en guzel sekilde hazirlayacaginiz konusunda en ufacik suphem yok. Hadi acik havaya; yeni parkta keyif fotograflarinizi dort gozle bekliyorum ! Opuyorum bir suru !
    Bilge

    ReplyDelete