Friday, February 6, 2009

Leyla'yı Uğurladık!


Yazarken, ne kadar anlamlıymış diye düşündüm. Ne güzelmiş, "uğurlamak" fiili.

Uğur böceğim o benim. Kardeşine de uğur getirdi. Bugün ayrılırken, Nehir vedalaşsın istedim, o pek istemedi. Ama birbirlerini doğru düzgün görerek ayrıldılar.

Nehir'in ateşi gece 103.2'ye çıkınca (40) telaşlandık, çünkü bizim cut off noktası 101. Daha doğrusu onkoloji ortada olmadığı için, endişelendik. Çok şükür, tylenol ile, dört saat sonunda indi...çıkmadı sonrasında...tahtaya vuralım lütfen!

Uyanmamız yine 9.30'a geliyordu. Sabah mide borusunun kalacağı, ama epidural in çıkacağını öğrendik. Enfeksiyon risini önlemek için, sondsını çıkartmak istediler, dolayısıyla epiduralın da çıkması gerekti. (Kasları engelleyip çiş yapmasını önlemesin diye). Biz de epidural çıkmadan, Nehir'i ayağa kaldıralım istedik. Arabasıyla dolaştırdık, çok kısacık, birkaç dakika play room daki mutfağın önünde kalktı ama hemen oturmak istedi. O arada Leyla geldi (uçağa gidişinden önce, birkaç saat), birlikte resim yaptılar. Nehir gülümsedi!

Leyla'yı yolcu ettikte sonra ise, sonunda onkoloji doktoru geldi. Bende "kavuşma" hissi yarattı. Hemen tüm endişelerimizi, sorularımızı paylaştık, güzel, rahatlatan yanıtlar aldık. Gittiğinde, Mahmut da ben de rahatlamıştık. Şimdi emin ellere geri dönmüşüz hissi var. Bu Dr. Nuchtern ile ilgili değil, aman yanlış anlaşılmasın, "post op" bakımla ilgili.

Bağırsak hareketini bekliyoruz. Serumu da central line a bağladılar. Bu alışık olduğumuz görüntü. Sadece mide borusu kaldı. Maalesef o çıkacak duruma gelmedi bugün, sıvı azalacağıma arttı...bekliyorlar.

Haberler iyi. Leyla'cığım "Özlüyorum" diye izin al dedi öğretmenimden. Tatlım. İnşallah, Nehir'in doğumgününde buluşacağız yine. "Bensiz kutlamayın" diye de sıkı sıkı tembihledi.

İçimde güzel bir huzur var. Önemli bir aşama kaydettik. İçinde görünür bir kitle kalmaması beni çok rahatlattı. Bundan sonra bir daha geri gelmesin diye uğraşacağız.

...

Öğleden sonra Dr. Nuchtern geldi, mide borusunu da çıkarttı. Sıvının artmış olması, midedeki borudan "irritation" mış, bayağı da ses var dedi, bağırsaklarında. Bu arada, ben de aklımdaki soruyu sordum. Organları artık yerli yerine döndü mü. Evet, döndü dedi. Karnının almış olduğu, anormal şekil düzelecek mi diye sordum...O bir yılı bulur dedi.

Farkında olmadığımız önemli bir stresmiş meğer. Sanki tedavinin esası bitmiş gibi hissediyorum.

Sırada beşinci kemo var. Belki bu kalışta alır çıkarsınız demişti Russell ama dün RoadMap e baktık ki, bu beş günlük kemoymuş. Bakalım. Bugünkü onkolog arada çıkın bence dedi. "Alın benden de o kadar" dedim. Biz arada çıkıp, Nehir'i birkaç gün kendine getirelim istiyoruz. Parka gidelim! Müptela olduk. Valla, ben oldum. Herkesin bağımlılıkları var, bizimki de bu olsun.

Nehir akşamüzeri biraz daha toparladı. Boru çıkınca burnundan, konuşmaya başladı. Hatta "ba ba bilek şiip, hev you vul" u söylemeye başladı. Bu da bir başka ilk.

Şimdi biraz uykuuu.

...

Nehir uykuya dalmadan önce, yaklaşık iki saat durmaksızın konuştu. Hatta Özlem aradığında, ben konuşucam deyip, telefonu elimden alıp onunla da konuştu. "Yarın parka gidicez" diye de program yaptı ama ben "doktorlar biliyor" deyince, bol bol "doktorlar biliyor" "doktor nerde" diye tekrarladı. Dünkü köfteye bugun, (t)kavuk, pilav, makarna eklendi. Çocuk aç yaw!

M a ş a l l a h!

6 comments:

  1. Harika haberler bunlar Zeynep'cim; dun ates, enfeksiyon deyince biraz endiselendim ama bu sabah okuduklarim cok guzel gelismeler ... hay aklinla bin yasa tekrar, ne iyi ettin basladin blog isine ... Nehir'cik saglikli ve mutlu, saglikli ve mutlu, saglikli ve mutlu .... !!

    Allah kavustursun; Leyla'cik en kisa zamanda yine kollarinizda olsun ... 12 Mart'a orada olabilse ne guzel olur gercekten; cok da az kaldi ...

    Ameliyat sonrasi ilk park turunuzu heyecanla bekliyorum; valla bende de aliskanlik yapti galiba ...

    Simdi Nergis'e bir cep mesaji gonderip ona da bu guzel haberleri vereyim ...

    Optum cooook,
    Bilge

    ReplyDelete
  2. Zeynepcigim,

    Tekrar tekrar mutlu haberleriniz icin sizi Nehircigimi, Leylacigimi, doktorlari kutlarim.

    Hersey artik yoluna girdi, olmasi gereken sirayla hersey oluyor. Simdi sanki bir risk tasiyormussunuz da tedaviye gitmissiniz gibi dusunuyorum ve, onleyici tedaviler icin oradaymissiniz hissi inanilmaz rahatlatici.

    Leylacigimi gormus olmak, cok buyuk moral oldu hepinize eminim. Tatlim kucuk akli ile sana izin islerini nasil ayarlayacagini da soylemis gider ayak. Ozledim dersin! Daha iyi bir sebep olabilir mi ki zaten. Artik "dogumgunu icin" getirtmek farz oldu bence. Zaten ameliyat acilari dinmis,kitlelerden arinmis bir Nehir, endiselerini hafifletmis bir Zeynep-Mahmut ve Leyla birlikteligi ile kutlanacak bir dogum gunu her derde deva olur eminim.

    Emin ellerde oldugunuzu dusunmekte cok iyi geliyor bana. Iyi ki oradasiniz, iyi ki buradaki universite hastahanelerinde yer bulunamadi, tedaviye hic oyalanmadan orada basladiniz.

    Herseyi yolunda gidiyor kizimin. Basladigi gibi de bitecek. Hehircigimi guel yanaklarinda cok cok operim.

    12 Mart ablamin da dogum gunu, belki Leylayi da alir guzel bir parti yaparsiniz evde birlikte.

    ReplyDelete
  3. Zeynepcim,
    Nehirle ilgili gelişmeleri hergün takip ediyorum.. Herşey yoluna girecek diye o kadar inanıyoruz ki, bir de sen yazınca "oh, ben zaten biliyordum" oluyoruz.. Senin gücünü ve azmini tekrar kutluyorum.. Allah ailenle beraber geçireceğin uzun ve sağlıklı bir ömür versin sana canım.. Sevgiler.. Ece

    ReplyDelete
  4. Zeynep'cim, haberler gercekten cok iyi. Bundan sonrasi da cok iyi olacak emin ol. Nehir simdi gercekten saglikli ve siz de farki gozlerinizle goreceksiniz. Parkli gunlere cok az kaldi!!!

    Bu 12 Mart dogumgunu partisine baska bir 12 Mart'liyi da kabul eder misiniz?? O kadar cok istiyorum ki 2-3 gun icin bile olsa oraya gelmeyi ve Nehir'cigimle birlikte mumlari uflemeyi. Insallah bu sefer becerecegim. Nehir'e bir "raw" pasta yapar sonra da birlikte mumlari ufleriz.

    Hepinizi cok opuyorum, kendinize iyi bakin.

    ReplyDelete
  5. By the way Prince Liam the brave, posted on Feb 2nd,
    they are good! :)

    ReplyDelete
  6. Handecim! Ben de dün hem onları, hem Avustralyalı başka bir çocuk var, hem de Mark Dungan'ı okumuştum : ))

    Kadına dicektim, merakta bıraktın, çatladık diye!

    ReplyDelete