Friday, February 27, 2009

Ran Into Russell!


Sabah cbc, blood counts için gitmiştik yine.

Tam içeri girdik, register oluyorduk ki, Russell, neşeyle göründü kapıda.

Birinci soru: CT??
Yanıt: Nuchtern ile henüz görüşmedim ama çok iyi duruyor, biraz swelling varmış, ameliyat bölgesinde ama o da normalmiş!

İyi.

İkinci soru: Geçen gün unformed kaka yaptı, ben "biraz" uneasy oldum??
Yanıt: Ne zaman, CT'den sonra mı?
Ben: Hayır.
Russell: Unless she starts loose everyday, often...I wouldn't worry.

İyi.

Ve sonuca bakın, Özlem'den aldığım tüyo ile, "Do we have to do the bone marrow aspiration on Monday, it seems it is too frequent, we are going to have another one due to the vaccine study, sometime soon?? And the result won't effect the treatment"

Russell: Hmm, I think it is doable...

Sonuç: Pazartesi ve salı boşuz. Ve hastanenin bazı zamanlar gereksiz iş yapabildiğini anladık. Pre induction therapy, post induction therapy testler yapılıyor. Bu iki haftaki testlerin hepsi, kasımda yapılmıştı. Şimdi tekrar bakıyorlar. Bone marrow aspiration da önemli çünkü, ilik temiz mi değil mi bakıyorlar. Ama hatırlarsanız, biz üçüncü cycle sonrası, aşı olurken, bu kez aşı programının bir parçası olarak olmuş, ve her üç ayda bir olacağımızı öğrenmiştik. Bu durumda şimdi yapmalarının anlamı yok.

Mu acaba diye sorduk? Russell da tamam dedi.

Patient's right to refuse u öğrenmiş ve uygulamış olduk.

Iııh, yazsam mı, bugün tartıda az çıktı Nehir. Anlamadım ve üzüldüm. Bunda son birkaç gündür kahvaltı yapmadan çıkmamız etkili oldu sanırım. Kalan öğünlerde iyi yedi, ama bir öğün eksik yedi.

Bakalım. Pazartesi ve salıyı boşaltmış olduğumuz için, dört gün yerine koyarız diyordum, ama pazartesi sabahı hearing test için çağrılmışız. Sabah 7'de bir iptal ihtimali varmış, olmazsa geri döneceğiz, olursa Nehir'i alacaklar. Yine sedation ile.

Neyse çıkışta "İstanbul"a gittik. Bu kez koca kase çorbayı içti. İçine de pide doğradık. Sonra da benim çoğunu yediğim sütlacı yedi. Eve geldiğimizde uyumuştu. Akşamüzeri, parka gittik. Bir saat sonra, "Babaya eve gidelim" deyince geldik. Akşam biraz balık ve makarna yedi.

Keyfimiz yerinde. Nehir'ciğim neşeli. Babası odaya gittiğinde "honeey" diye bağırdı.

Handecim, çok güldüm. "Suspense" olmuş, platforma bayıldım. D.günü listesi iyi, ama ben doll house ve eşyalarını almayı düşünüyorum, ona katılın diyeceğim, ama nasıl organize oluruz onu bilemedim. Bir de hala tespit edemediğim mutfak var. Mutfak eşyamız var, ama büyük olmayan, sadece ocak falan düşünüyorum. Ona bakamadım. Sonuçta hastanede en çok mutfak ve doll house ile oynadığı için bunlar benim önceliğim oldu. Ama herkesin çocuğu var, benim aklıma gelmeyen, iki yaşın bir oyuncağı vardır belki.

Eh, liste tamam.

Ayrıca Hande'ciğim, Fareni küçümseme lütfen!

Bu arada bilmeyenlere duyurulur, Nehir'in hayatında yine güzel tesadüfler var, Hande'nin doğumgünü 12 Mart, Nursen, Nurgün'ün ablası, doğumgünü partisine "host"luk yapacak, o da 12 Mart doğumlu. Yani üç balık kadını birarada olacaklar! Bence süper!

Not: Elinize sağlık, birisi follower durumuna el koymuş. Bu arada farketmemişim, Ayşen harika çiçekler, sanki eve almışım gibi oluyor.

DahabiNot: Fotoğrafta Nehir artık "kendi" sallanıyor! Hatta iniverdi salıncaktan.

8 comments:

  1. Zeynep'cim umarim huzurlu bir uyku uyuyorsunuzdur ucunuz de. Bizimkiler iki gecedir iyi uyuyor ve gune dayak yemis gibi baslamiyorum. Bu hafta cok yorucu ve yogundu; yarim gun okul bile bana bir nefes aldiriyormus meger; Ege bir haftadir tatildi, bittim valla yorgunluktan. Calismaya basla artik, dinlenirsin diyorlar ...

    Haberleriniz guzel; bizi burada karanlikta birakmadigin icin tesekkurler. Lale teyze bana sordu, ben internette arastirdim ama cok da ilgili birseyler bulamadim; sonra sen Russell dedi diye anlatinca icim rahat etti ... Nehir Saglikli ve Mutlu ! Annesi ve babasi boyle olsun diye super bir performans gosteriyor ... kiloyu da alacak hic merak etme ... onun birsey yemek istemedigi zamanlarda siz onun gorecegi bir yerde saglikli (ya da kilo aldirici) birseyler yeyin Mahmut'la; merak edip geleceginden eminim; bizde hep oyle oluyor.

    12 Mart'in bir uguru var galiba, benim kizkardesim de ayni gun dogmus ... ama Nehir (ve Hande ve Nursen) kizkardesim kadar asabi ve alingansa vay halinize :))

    Oyuncak konusunda sana ve hediye almak isteyenlere bir iki tiyo verebilirim; daha yeni gectik oralardan ... okuldan kesin kesin onerilen seylerden biri puzzle ... hem koordinasyon yetenegini gelistiriyor hem de sabir ogretiyor. Yasina uygun grup oyunlari da (masaustu) cok ogretici; bu yas cocuklarin en sevmedigi sey "sirasini beklemek"tir ya, bu oyunlar mucize yaratiyor ... her ikisi icin de Early Learning Center'in Leonardini de satilan guzel ornekleri var; favori magazamiz orasi ... Mutfak ve Doll House fikri super; Role Playing acisindan ... Bizim mutfagimizla Ege cok guzel zaman geciriyor, Selin (1 yas) bile oynamaya basladi. Bence Hande'ye dollar ulastiralim birlikte her ikisini de alin ... hem parcalarina ayrilan bir tane olursa sonra buraya da getirirsiniz ...

    Ve yine kukla tiyatrosu diyecegim, yuzu asik veya aglayan bir cocugu guldurmenin en kolay yolu "impersonation" ... perdenin arkasina saklanip iki emprovize cumle kurdun mu bak Nehir'cik nasil kahkahalar atiyor ... Orada cok guzeli vardir gerci ama buradan goturulecek olursa Imaginarium'un guzel bir tiyatrosu var ahsaptan ...

    Bu arada kitabin faydalarini anlatmaya gerek bile yok, eminim bol bol hediye geliyordur ... sakir sakir Ingilizce konusacak Nehir'cik geldiginde ... biraz da Turkce olsun dersen Is Bankasi Yayinlari'nin harika hikaye kitaplari var ... Tubitak yayinlari da cok guzel, birkac tane hikaye kitabi elinden dusmuyor Ege'nin...

    24 saat cocuklarla ugrasan bir anneden nacizane birkac oneri ...

    Not: Leonardini'deki 2 yas icin olan kopekli grup oyununu ben aldim, cift olmasin haaa ...

    Not2: Hande'cim Yasemin'in yeni yasini kutluyor, yasam boyu saglik ve mutluluk diliyoruz. Nice kahkaha dolu yillara ! Pasta super olmustur gormesem de, onemli olan malzemeye kattigin mutluluk; kimbilir nasil gozleri parladi Yasemin'in gorunce.

    Istanbul'da haftaya sonunda gunes var; herkese sicacik gunler !! Zeynep'cim size de bu haftaki islemler icin bol sans, saglik ve piril piril gunesli park sefalari diliyoruz.
    Bilge

    ReplyDelete
  2. Bu ara yazacak zaman bulamiyorum birsey daha soylemek istiyorum. Dolphinarium'a gittik Ege ile; cok guzeldi. Tertemiz, duzenli bir salon yapmislar, park yeri var, ulasimi cok kolay ... show da cok keyifliydi ... gitmeyenlere tavsiye ederim ... Haftaarasi bos olur diye Cuma gittik ama ogrendimki cumartesi 12 de kalabalik olmuyormus ... Henuz Sevgi teyzeden programini ogrenmedim ama haftaya ctesi gunu Leyla'yi goturmeye niyetlendim. Gidiyorsak haber vereyim, birkac kisi birlikte de yapabiliriz ...
    Sevgiler, Bilge

    ReplyDelete
  3. Merhabalar,

    Oyuncak delisi biri olarak, Bilge'nin onerilerine tesekkurler. Bilge'ye kesinlikle katiliyorum. Bende Is Bankasinin kitaplarina birer mucize gibi bakiyorum, bu kadar guzellerini amerikada bile gormedim desem yalan olmayacak, cocuk kitaplari muhtesem gorsellik, hikayeler, her sey her sey...Ben oradan Nehirime rengarek hikaye kitaplari alacagim. Leylacigi ona bol bol okur aksamlari orada...yada, daha da guzeli, kendi bir seyler uydurur...

    Fakat su oyuncak konusunda Hande'yi de dusunerek, bazi endiseler tasiyorum. Handecim kitaplarin cok agir olmamasi icin elimden geleni yapacagim ama, dayanamayip bir suru alacagimdan da eminim. Sonra seninle bir araya geldigimizde bakariz, senin tasiyamam dediklerini birakiriz, ben onlari verecek yada okuyacak birilerini daima bulurum. Sakin dert etme. Onun icin ben tercihimi kitaptan yana kullanacagim ve, ama, bir iki tane de Tayga Toystan sahane kucuk ahsap oyuncak almadan gecemeyecegim:) Bilginize, Bilge'nin de dedigi gibi,aman cakisma olmasin...

    Oyuncaklarin en guzelleri Amerika'da var, doll house delisi bir olarak, size tayga Toys daki sahane tahta evlerin parcalarindan da alabiliriz ama hem tasimak hemde tamamlamak cok zor. Ben derim ki,-bu gruptaki tum followerlara duyurulur- onun tamamini donuste Nehir ve ablasi Leyla birlikte oynasinlar diye buraya saklayalim.

    Bunu programliyor olmak bile bana cok keyif veriyor, tesekkurler Zeynepcigim...Moralimizi her gun yukselttigin, bizi birgun bile habersiz birakmadigin, icinde bulundugun durumu tum ciplakligi, safligi, dogalligi, inisleri ve cikislari ile bizimle paylastigin ve en onemlisi de, bize de bir seyler yaparak -yazarak bile olsa- bir ise yariyormus, Nehircigime bir nebze faydali olabiliyormus hissini yasattigin icin...Senin bu olumlu, kendi le barisik halinle tum evrene yaydigin mesaj,yerine ulasiyor ve -Sebnemin dedigi gibi-Nehircigimin tum hucrelerine oksijen olarak donuyor emin ol...

    Nehir saglikli ve mutlu, sayesinde Nurgun'de saglikli ve mutlu...Her sey cok guzel olacak, 12 mart kadinlarinin partisi de oyle...

    Fotograflarinizi bekliyoruz..

    Hande'ye not: Handecim, bu hafta cok yogunum ama, haftasonuna dogru bu alisverislerimi yapip, sana iletecegim. Bir sekilde bulusuruz. Hatta 14 mart cumartesi, bir yerlerde bulusup, coluk cocuk, Leyla'yı da alip, Nehircigimin dogum gununu giyabinda -mi derler-
    kutlayabiliriz. İsteyen herkes katilabilir tabiki, enerji ve saglik dileklerimizi toplu olarak da yollamis oluruz...Bir cocuk eglence yeri olsun yeter, aman katilabilirseniz, oncelikle haberleselim, Leyla'yi da aramiza katalim. Olmazsa ben evde yapacagim, beklerim...

    Bilge'ye not: Ablamin alinganligini pek yasamadim, balik burcu cift karakterli, zordur derler, ama bende ikizlerim, eh hal boyle olunca cift karakterin alasiyim...O kizinca, ben susarim, genelde cok iyi anlasiriz, eminim senin kardesinde boyledir...Tabi onda bir de buyuk olmanin getirdigi agirlik var, nede olsa 4 kizin en buyugu...

    ReplyDelete
  4. Bu arada, hep yazacagim diyorum unutuyorum. Hande bende kizinin yeni yasini kutlarim...Nice saglikli ve mutlu yaslari olsun...

    ReplyDelete
  5. Yaw, yazmamistim ama bilmisim, ben hic oyuncakçı dolaşmıyorum, aylar oldu. Bir kez, ilk geldiğimizde Leyla'ya bir şey almak için girmiştim. Tam da düşündüğüm gibi siz beni aşmışsınız.

    Kitap için ama o konuda çok zenginiz...Hatta en büyük zevkim, HalfPrice Bookstore dan kitap almak, hep birlikte giriyoruz. Leyla gelince ise henüz hiç gidemediğimiz, Barnes and Noble veya Borders a gitmek istiyorum. Türkçe kitap için dönüşümüzü bekleyin, kitapları burada bırakmaya kıyamam. İki yön için de ağır olur.

    Bir de lütfen...Ben tüm dünyayı Nehir'e hediye etmek istiyorum. Hatta bir ara her yaşı için hediye alayım dedim! Şaka değil...Visualization olsun diye...

    Ama Nehir iki yaşına basıyor ve daha nice doğumgünleri olacak! Yine de eskiden sevmediğim ama bence bugünlerde cuk oturan sözcüğüm, "süper"siniz...Ve Sarper'den öğrendiğim, "Kapak Oldunuz".

    ReplyDelete
  6. Ben bu grubu tanimiyorum sanirim Zeynep'in lise arkadaslarisiniz. Zeynep'e desteginize hayran oldum. Bence de supersiniz! Hergun takip edemiyorum blogu ama herhangi bir sekilde toplanip bir sey yapmak soz konusu olursa ben de katilmak isterim. Benim oglum Demir 8 yasinda Leyla'nin arkadasi, Deniz 3,5 yasinda Nehir'in arkadasi...Herkese sevgiler.

    Zeynep'cim gercek sesini duyduguma sevindim. Ben pek kendimde degilim, sanki yeterince yaninda olamiyormus gibi hissediyorum ama kalbim seninle... Opucukler. Gulnur

    ReplyDelete
  7. Gülnur!

    Bilemedin...ortaya karışık, follower olmadan kaynaklı tatlı bir grup oluştu...Ben de okumayı çok seviyorum. Her dönemden!

    Nehir'ciğim ileride okuyunca, gülümseyecek, beni ne kadar çok gözeten varmış diye.

    Nehir şanslı bir çocuk, sağlıklı ve mutlu.

    ReplyDelete
  8. Hellooooo, gec kaldim biliyorum ama idare edin n'olur.

    Simdi bavul agirligi hic onemli degil yeter ki havaalaninda hamallar tasisin. Ben herseyi tasiyabilirim. Zaten kilik kiyafet agir olmayacak, onun icin hic sorun degil. Isteyen istedigini verebilir bana.

    Yasemin adina tum dogumgunu tebrikleri icin cok tesekkurler!!!! Insallah bundan sonrakinde hepberaber oluruz.

    Simdi Nurgun'cum okudugum kadariyla "kitap" Zeynep'den veto yedi. Sen oyuncaklarla idare edeceksin.

    Herkesden bir tek ricam var, kutusu cok buyuk olan oyuncak almayin. Ben kutusunda goturmek istiyorum, acmak zorunda kalmayayim bavula sigdirmak icin. Bilge'cim bu uyari da biraz senin onerilerin icin, icinde kutusu cok buyuk olan varsa (kukla tiyatrosu gibi) n'olur Turkiye'ye donusu bekleyelim.

    14 Mart benim icin uygun, hafta icinde konusalim.

    Biraz kopuk kopuk oldu bugun ama saatin ilerlemesine verin...

    Kendinize iyi bakin!!

    ReplyDelete