Tuesday, August 11, 2009

Gün 53: Sarı

Sabah saat 10.00'da uyandık! Bu çok iyi geldi, tersine jet lag yaradı. Ama sabahı kaçırmış olduk dışarı çıkmak için. ve günü evde geçirdik.

Baba bir ara çıktı, AC'yi yolculuk için hazır hale getirdi. Saçını kestirmiş döndü.

Kızlar sakin, birlikte oynadılar. Kovalamaca, closet içinde piknik, derken battaniye üzerinde piknik...ben arada uyumuşum, Nehir öğlen uyumazken.

Fort Worth öncesi dinleniyoruz. Nehir hastane işlerinden çok güzel uzak kaldı bu ara, çok memnunum, keyfi oldukça yerinde.

Soruyordu bugün, "Saçlarım uzayacak mı" diye. Banyodan sonra saçlarının hemen kuruduğunu gören Leyla da yine "Çok ballı" dedi, bayılıyorum bu yorumlarına, "Ben de kestireyim", neyse ensesini biraz geçecek bir boyda karar kıldık. Nehir bugünlerde İngilizce kelimeleri araya koyuyor, "Bu çikın mı?" gibi.

İşte yine yavaş tempolu bir gün daha.

Ben seviyorum böyle günleri, acelesiz, koşturmacasız, dertsiz. Yani dressing change dışında. O da fena değildi.

7 comments:

  1. 71

    Simdi diyeceksin ki bana neden anlatiyorsun ama birilerine soylemem, anlatmam lazim. Dun Mother&Baby dergisinin Agustos sayisini aldim. Dergi Ciner Grubuna ait ve fiyati TL4.90. Bunu yazdim cunku fiyatin onemli oldugunu dusunuyorum. Acikcasi beni ilgilendiren 2 sayfa vardi dergide, tahmin edersin ki sizinle ilgili olan 94 ve 95inci sayfalar. Hemen okumaya basladim. Ilk paragraftan bir cumle;
    " Onun bu ender gorulen noroblastom rahatsizliginda tum aile New York'ta buyuk bir umutla ve cesaretle mucadele veriyor"

    Bu cumleden sonra bakalim daha neler okuyacagiz diye dusunerek devam ettim. Acikcasi sizin bulundugunuz sehri yanlis yazmalari dergicilik, gazetecilik adina oldukca kotu bir puan bence. Ama yazinin sonuna dogru daha da kotusu geldi. Yazinin sonuna dogru sizin agzinizdan bir cumle var, soyle diyorsunuz;
    " Tum tedaviyi Amerika, Houston'daki Texas Children's Hospital'da goruyoruz."

    Iste bunu okuyunca yikildim. Ne dergicilere, ne gazetecilere, ne editorlere, ne genel yayin yonetmenlerine, ne de bu arastirmalari yapip, yazilari yazanlari ise alanlanlara saygim kalmadi. Hic mi okumadiniz be kardesim, ayni yazida bir tedaviyi hem New York'ta hem Houston'da aldirdiniz insanlara!!!!! Koskoca dergide bir Allah'in kulu bunlarin hangisi dogru demedi mi??? Bir yazi yazacaksaniz adam gibi arastirin, yazdiginiz yaziyi bir kere okuyun, yaptiginiz ise, yazinizi okuyanlara bir lokma sayginiz olsun demedi mi kimse???? Kimse yazdiklariniz tutarli olmali demedi mi??? Kendi icinde tutarli olmayan yazilar, dunyanin en dogru seyini anlatmaya calissalar bile basariya ulasamazlar demedi mi???? Sizi bastan sona New York'a tasimis olsalar bu kadar uzulmeyecektim. Arastirma zaten bizim eksik yanimiz, bir ornegi daha diyecektim. Ama tutarsizlik, beni gercekten uzdu.

    Sonra da kendi kendime dedim ki; dergi TL4.90
    Yazi yazanlara, yazilanlari edit edenlere de ayni finansal yaklasimla maas veriliyorsa, yazdiklarina sukretmek lazim.

    Eskiden Burak "kalite ucuza alinamaz" dediginde kizardim. Her kaliteli malin/hizmetin illaki pahali olmasi gerekmez diye dusunurdum. Ama galiba bizim babisko hakli. Her pahali mal kaliteli olmasa da, her kaliteli mal pahali oluyor.

    Ama yigidi oldur hakkini yeme; hikayenin geri kalaninda bir yanlis goremedim.

    Yapacak isin olmayinca, bunlarla ugrasiyorsun iste....

    Opuyorum hepinizi..... Birbirinize iyi bakin!!

    Not: Yasemin dergiyi gorunce "aaaa Nehir!!! Ozlemeyelim diye mi gonderdiler?" dedi. :) Sonra da uzuuun uzuuun Mahmut'u inceledi. Genc bir rakibin var Zeynep, dikkat derim ben!!!!

    ReplyDelete
  2. Handecim,

    Senden kacmaz! Dogrusu ben yaziyi gormedim, saniyorum mayisin ikinci haftasi, ya da ucuncu haftasi idi, Nehir'i yazmistim. Yazarken, herhalde editing vardir diye de ummustum. New York nereden cikti acaba?? Simdi dusunuyorum, acaba o tarihte Fort Worth belli degil miydi, New York gundemde miydi??? Belki kafa karisikligi o nedenle olmustur...

    Merak edip, baktim, Mayis 13'te gondermisim. NY'tan bahsetmisim ama antibodyleri soylemisim.

    Benim icin dergiyi saklar misin??

    Yasemin'in yorumuna bayildim : )))

    ReplyDelete
  3. Hay Allah, commentler edti edilmiyor...yanlis yazmisim,

    NY'tan bahsetMEmisim...antibodilerden bahsetmisim!!

    ReplyDelete
  4. Canim Zeynep'cim, sen istediginden bahset, kafa karistir yine de bunun tutar tarafi yok. Isini adam gibi yapan, senin yazdiklarini okuyup kafasinin karistigini dusunurse, bir zahmet bir mail gonderir ve sorar, isin aslini ogrenir. Inan artik birkac kose yazari disinda gazete de okumaz oldum. Gazetelerde okuduklarimiza inanip inanmamak ayri bir konu, yazilarin basi ile sonu arasindaki farklar ayri konu....

    Dergiyi sakliyorum.

    ReplyDelete
  5. Bir de not:
    Ben sana NY'un nereden ciktigi hakkindaki tahminimi soyleyeyim;
    Bizim Turk halki Amerika dedin mi tek ulke, tek sehir bilir, NY. Yaziyi yazan Deniz Filiz Cengel bence NY diye yazdi ama aklinda ABD vardi. Ozdeslestirme oldu bence...

    Aman neyse tek derdimiz bu olsa keske....

    ReplyDelete
  6. yarin icin bol sans dilemek istedim. Tatilde depoladiginiz enerjiyle bu turu daha rahat atlatirsiniz umarim:)Sevgiler...

    ReplyDelete
  7. Hande gercekten de kritik ederek okuma seklin takdire sayan. Ne yazik ki tum soylediklerine harfiyyen katiliyorum. Bende alacagim dergiyi bunca yazidan sonra. Ben ufak bir haber diye anlamistim, Nehirin resimi falan diye okuyunca almak iyice farz oldu zaten. Yanlis anlamadiysam agustos sayisi diye bakacagiz degil mi?

    Nehircigimin bu sekilde meshur olmasini hic istemezdim ne yalan soyleyeyim, ama ne yaparsin...Nehir saglikli ve mutlu...Gerisi de bos...

    Hepinizi cok cok opuyorum. 3. turda da her sey cok iyi gidecek eminim...

    ReplyDelete