Sunday, December 28, 2008

Third Cycle is Over

Biraz önce, sabah 5 yine...üçüncü cycle bitti.

Nehir ve Mahmut uyuyorlar. 

Evdeki hesap benim açımdan çarşıya uymadı. Kemo zamanı, iki saatte bir Nehir'in bezini değiştirmek gerekiyor. Ben ilk cycle da, kendim yaptıktan sonra, Nehir kimseye dokundurtmuyordu kendini, ikinci cycle da, gece PCAinden istemiştim, o da Nehir'i hiç uyandırmadan yapmıştı, ben uyumuştum, ya da arada sadece göz aralığımdan izlemiştim.

Bu gece...sanıyorum ilk değiştirme başarılıydı...ama ağlama sesiyle uyandığımda, saat 2.30 idi, Nehir başındaki, PCAden hiç hoşnut olmadığını yüksek sesiyle belli ediyordu.

Benim uyku bir başka bahara kaldı. Ama bunları tatlı bir tonla yazıyorum, hiç önemli değil, Nehir iyi olduğu sürece. Sonuçta, başlangıçta adaptasyon zorluğu yaşadım, ama artık full time mom pozisyonuna girmeye başlıyorum. (Çok komik, hala girdim değil ama). Öyle olunca da her anne ne yapıyorsa ben de onları yapar oldum. Bir de Amerika'da zaten bizdeki bakım lüksleri olmadığı için,  herkes ne yaptıysa ben de yapıyorum demek güç veriyor. Ve diğer patient anneleri.

Gerçi geçenlerde Özlem'e, "İnsan bir çocukla ne yapar, parka gitmekten başka?" diye sordum. Bu soruyu local birine sormalıyım. Ama kapalı alan, ve hasta çocuk derdimiz var. Aslında Özlem beni rahatlattı da, "Annesi ve babasıyla olmak ona zaten iyi geliyordur, izole oluşunu dert etme, enfeksiyon riski alma" dedi...Mantıklı. Yandaki küçük kız, eylülden beri hiçbir şey yemiyormuş, şimdi de enfeksiyon nedeniyle hastanede.

Raw food meselesi de bu nedenle dank etti. Nehir için şimdiden, seveceği tatları, juice veya püre gibi yemekleri test etmeliyiz ki, iştahsız olabileceği, daha ağır kemoterapi döneminde, transplant sırasında, hazırlıklı olalım. Yüksek besin değeri olan yiyecekler. Üstelik radyoterapi de iştahsızlık yapabiliyormuş.

İyi olan protein supplementlerini, vanilyalı yoğurtla yiyor. Zaten kakao tadı var. Mushroomu da sıcak yemeklerine koyuyoruz. Ayda, sözünü ettiğin, mushroom işini öğreneyim, bu supplementi, et yerine raw bir yemeğe nasıl katarım diyordum. Bazı (base food) mushroom olursa iyi olacak demek ki.

Feride için beslenme konusunda şanslıysam, tüm arkadaşlarım konusunda şanslıyım! Bir kez daha gördüm ki, herkes kendi bildikleri, yapabildikleri konusunda yardımcı oluyor, ve 40 yaş (civarı) grup, olgun, bilgili, deneyimli...herkesin kendi "uzman"lık konusu var. 

Biliyorsunuz Oscar törenlerinde hiç bitmeyen teşekkür listesi vardır. 

Bu tedaviden çıktığımızda kocaman bir liste yapacağım ben de! Yanımızda olduğunuz için.

Bu arada bu cycledan sonra şunları bekliyoruz:

Salı sabahı çıkabilirmişiz. Antibiyotik bitmiş olacak. Zamanı, Nehir dünden beri park demeye başladı.

Sonra kan değerlerini takip edeceklermiş, en yüksek olduğunda, Bilge'nin sözünü ettiği, stem cell collection, olacak. Scan (CT) 7 ocak gibi planlanmış...ameliyat da o zaman belli olacak demektir. Ameliyat için de kan değerleri yüksek olmalı. Dördüncü cycle dan hemen önce herhalde, ya da anladığım kadarıyla, dördüncü cycle bir hafta falan sarkacak. Ameliyattan sonra bir hafta falan sürüyormuş, recovery.

Bu arada ilk shot aşımız da olmalı, stem cell den önceydi sanırım. Emin değilim. Bey (!) bilir. 

Şimdi bir uyku denemesi daha.


2 comments:

  1. Zeynepcigim, birkac gundur bilgisayarimin basina uzun sureli oturamadim. Sadece havadislerini okudum, yaramaz bir sey var mi yokmu diye, sonra icim rahatlayinca da yazma isini daha uygun bir zamana biraktim.

    Herseyin su anda kadar yolunda gitmesi, beklenmeyen bir durum ile karsilasilmamasi harika. Basladigi gibi bitecek inan.

    Arkadaslarinin sana yemek konusunda yaptigi desteklere ilave bir sey yapamiyorum, hatta bu konulara ne kadar uzak oldugumu fark ettim okudukca. Benim icin egitici bile oluyor diyebilirim bu blog yazilari bir anlamda. Ama bizim kizlara su yazilanlarin tekini bile yediremezdim herhalde, Nehirin bu konuda fazla problem yaratmamasi bile iyiye bir isaret. O kesinlikle iyilesecek!

    Bu gece pelin yatmakta gec kalinca uykusu geldi ve yatarken de huysuzluk edip aglamaya basladi. Sonra bende, iste boyle gec yatinca sen yoruluyorsun ve vucudun da boyle bir tepki veriyor dedigimde de, bana "sen benim neden agladigimi bilmiyorsun, ben Nehir icin agliyorum, neden basina boyle bir sey geldi ki sanki" dedi. Aslinda ondan da hic bahsetmemistik bir kac gundur. Gercekten de "neden" sorusuna verecek bir cevap bulamadim. Ama bir kez daha anladim ki, 7 den 77'ye herksesin kalbinde kucuk Nehircigimiz icin kendince bir yer var.

    Cumartesi sabahi Pelin'in okulunda portfolyo sunumu vardi. Sasirtici sekilde -bana bayagi duskun olmasina ragmen- resim dersinde yaptigi butun resimlerde Mercan -ve Kopuk- vardi. Oysa ki, onun yasinda iken Mercan'in yaptigi tum resimlerde ben vardim cok iyi hatirliyorum. Leyla'nin da Nehircigimin hayatinda ne kadar cok onemi oldugunu tahmin edebiliyorum. Leyla, o canli ve pozitif enerji dolu kisiligi ile Nehirin ve senin buraya dondukten sonra, bu hastalik ile ilgili olarak hatirlayacaginiz tum kotu anilarin silinmesinde buyuk etkisi olacak.

    O senin hayal ettigin resim, gozumun onunde oyle canli ki; harika bir bahar gunesi altinda, sen ve kizlarin bahcenizde keyif yapiyorsunuz. Mahmut onlarin yaptigi tehlikeli akrobatik hareketlere, yada bagirip cok gurultu yapmalarina karsi, bir sey desene dercesine sana bakiyor ve sen de sakin ve dingin bir sekilde, o yumusak ses tonunla ona, "yok canim bir sey olmaz" diyorsun.

    Evet kendime sicak sarap yapmistim, simdi gidip sevgili agacimin karsisinda, oturup bu resmi hayal edeyim. Ta ki seninle karsilikli icinceye kadar...

    ReplyDelete
  2. Zeynep'cim bak cocuklar icin olsa soylenir dururdum uyutmuyorlar diye; simdi Nehir icin verdiginiz savasin gelismelerini takip edebilmek icin bu saatlerde severek ve isteyerek laptop'un basindayim ... gelismeler gercekten kulaga olumlu geliyor; Nehir bu savasi kazanmak istiyor belli, akilli kiz, akan suya karsi yuzmuyor gibi cogu zaman. Hissediyor olmali siz ona iyi gelecek birseyler icin cabaliyorsunuz ... Hadi bakalim bir cycle daha, ameliyat falan derken bakmissiniz eve donuyorsunuz mutlu mutlu ...

    Bu azimle sen golge molge dinlemeden o guzel bahcenizde gercek cimlerin yetismesini de saglayacaksin; gozlerinizi alacak guzel bir yesilligin icinde olacak sezlongun ... Yav bu Leyla niye bu kadar parende atmayi seviyor derken Nehir'cik de onu taklit etmeye calisacak ...

    Sizi sevindirebilmis olmak harika ! Opuyorum bi dolu !
    Bilge
    Not: Kendime bir gmail adres alip follower olacagim, henuz beceremedim, sorry ...

    ReplyDelete