Tuesday, December 23, 2008

Comment-E-mail

Bu "template" de diyelim, blog yazmadım hiç. Blog yazdım mı...eveeet...o başka bir zaman, çok başka bir ruh haliydi...gerçi blogun görüntüsü çok daha kişiseldi...belki Nehir'inkini de zamanla güzelleştirebilirim.

Kadın hali, decorate, decorate, redecorate.

Toolları anlamam lazım.

Commentlerinize teşekkür ediyorum çok, ve e mail'lerinize. Bunlara nasıl cevap vermeliyim bilemedim. Blogun bir amacı da zaten toplu bilgilendirme...

Yani diyorum ki, çok teşekkür ediyorum içtenliğinize, destekleyici cümlelerinize, sanırım bunu iyice hissetmek için de başladım bloga. Çünkü bir şey yok başka tutunacak. Dostluklar, paylaşım benim için her zaman çok önemli, vazgeçilmez oldu.

Sandra, TV fikrini şöyle yapıyoruz: Barney seviyor, şarkı dinlemeyi çok seviyor. Ve duyduğunu anında tekrarlıyor. Dün biring dak diyordu...My Bonnie yi dinledikten sonra. Bir de Ay lav yu...diyor, barney şarkısı melodisinde (biz devam ediyoruz, you love me, we're a happy family). Odalarda televizyon, VCR, DVD var...oyun odasında da çocuk DVD, VCR ları. Süreyi kısıtlayarak izletiyoruz.

Zaten burada olmamızın önemli nedeni...Tedaviye başlamadan tüm "baseline" ölçümler yapıldı...fizksel ölçümlerin dışında, çocuk gelişimcisi de geldi, izole çocuklarla ilgili, neler yapmalıyız diye...anlaşılan, şu anda gayet iyi gidiyor...ilik nakli yapılıp da immune sistem sıfırlandığında, fiziksel darbeyi alacak. O zaman da fizik tedaviciler, ve occupational therapistler yardıma geliyormuş. Küçük bir fizik tedavi odası var katta. Zaten dediğim gibi, anlamış olduk, 9 . kat, kalabalık açısından da İstiklal cadddesi gibiyken, bu katta çocuklar ortalıkta değil. Özlem zarif anlatma çabasıyla..."Zeynepçiğim...immune sistem sıfırlanıyor!"dedi...ağır doz kemoterapi...

Dediğim gibi az zararla çıkması içim biz de çabalayacağız.

Bu arada bu tür tedavi alan çocuklar cognitively siblinglerden daha ileri oluyormuş...ölçümü neydi unuttum...Muhtemelen aldıları yüksek attention nedeniyle. Bakmayın yani, Nehir okulda herkesi "beat" edecek! Amaaan, şu okul işlerine ne çok kafa yoruyoruz değil mi...inşallah benim artık bu anlamda bir tasam kalmayacak...Dediğim gibi bu dönem benim 40 yaş olgunlaşma hediyem...hediye demeyeyim...olgunlaşmamayı tercih ederdim. Ama Nehir güçlü bir kadın olacak! Ben onun annesi! Her şey güzel olacak. Hayalimde sadece dördümüzün birarada olduğumuz imajı var. Ve ben bahçede oturmuşum, kızlar koşuşturuyor. Nehir geride kalıyordu. Artık o da başaçıkacak kıvama geldi.

Hatta: emzikleri yere attıktan sonra dün yine...ilk günlerde düşürdükçe eline veriyorduk yıkayıp, steril edip...sonunda tabi oyuna döndü...babası dediki dün gece: "Kim attı bakim bu emzikleri"...yanıt: "Letisya"...kuzen...dün Skype de görüşmüştüler!

Diyorum ya vız gelecek bunlar hatuna!


3 comments:

  1. Zeynep'çim dekorasyonla ilgili dekoratör lazım olursa beni unutma. Blogla ilgili ne istiyorsan bana söyle. Beğenme tekrar yapayım. İstersen tabii. Kendin uğraşman da bir miktar meşguliyet olursa sen bilirsin. Ben varım yani.

    ReplyDelete
  2. Merhaba Zeynep'ciğim;

    Tüm kalbimle Senin ve Nehir'in yanındayım. Bu süreci ve tedaviyi en olumlu ve güzel sonuçlara ulaşarak ardınızda bırakacağınıza eminim..
    Ben bu geceden itibaren Sana ve Nehir'e elimden geldiğince enerji göndermeye başlıyorum..

    İhtiyaç duyabileceğin her türlü destek için İstanbul'dan elimden geleni yapmaya hazırım.

    Sevgiler.
    Nazan.

    ReplyDelete
  3. Kendi blogumda yapamadim, commenti...login olmadigimdan, sonra aklima geldi alici gozuyle bir kez dha bakayim dedim...Format icin bakmistim. Iyi de oldu, Fcaebok ta gormustum Goa ya gidecegini...Fotograflar cok guzel...Biz bir zamanlar tezimin arasinda gidecektik, ama tezim ara verdirtmemisti...

    Zaten, dekorasyon sorum su...fotograf upload etmek istiyorum ben de, degisen...Nehir'in halleri olsun istiyorum. Basit birsey mi?? Hem de Nazar Boncugu, mutlaka! Yaw bu coment isi bile beni asti,!

    ReplyDelete