Tuesday, November 17, 2009

O-oh

Hmmm, iki haber var esasen.

Birincisi dun terapistimde bir döküldüm bir döküldüm. Tüm taşları saçtım ortalığına, tüm duygularımı, hikayeyi de anlattım.

Sonuç: İlaca şimdi gerek yok, ara ara görüşelim, mesela gelecek pazartesi! dedi. Sonra da "Bu yıl finansal olarak da zormuş sizin için, benim de çorbada tuzum olsun" dedi! Ben de şaşkın, "Orta bir nokta bulalım bari" dedim, tesadüf, tam da yanımdaki parayı telaffuz etti! Çok komik. Visualization bu olsa gerek!

Çıkışta eve kadar bir saatlik trafik yolculuğum müzik ve neşe içinde geçti. Her şeyi bırakınca öylece, arabadaki CDler neymiş hiçbir fikrim yok iken, baktım, hatırladım, müzik keyfim yerine geldi.

A tabi, sahne biri unuttum: Ben saat ikide kapıyı çalıyorum, ve sekreter bana şaşkın bakıyor, ben tabi randevuyu yanlış hatırladığımı anlıyorum ama "Bugün mü bari, kaçırmadım di mi" diyorum ve neyseki saat beşte imiş-miş.

Bu da hiç hesapsız Nurgün'le harika bir kahve sohbetine yol açıyor!

Yani dün "anne" günüydü. Nehir'in en uzun dün bırakmış oldum. Annemlere gittiğimde almak için, hiç ağlamadan, boynuma sarıldı. Küçük bir çocuğun sevgiyle boynunuza sarılması gibisi yok!...bence. Dışarıda olmak, kendimle bir günün çoğunu geçirmek beni daha "sabırlı" yaptı dün.

Bu sabah ise...da na na nannn...

Banyo yaptım, saçımı tararken havluya küçük bir canlı düştü! Bir anda 1979 yılına dündüm, ve "Bit" dedim. İnanmak istemedim ama basbayağı benziyordu. Hemen uzman anneme "Anneeee yetiş" dedikten sonra... bir baktıkki, gerçekten de bir bit.

Annem, hemen bir "anti bit" şampuanı aldı...derken ben Alo Acil Bit Hattı, Hande'yi aradım. Hande kısa bir özet geçip, zırt diye bana "iyi" bir bit tarağı getirdi. Ve ben şampuan sonrası taradım da taradım...kaşınmaya başlamışsınızdır!

Uzatmayayım. Ben ne zamandır kaşınıyor, ama bunu strese bağlı egzama diye yorumlayıp, bir vakit ayırıp da dermatologa gidemiyor-idim.

Bityeniği ise şu: Bu bit Made in USA mi, yoksa Made in Turkey mi? Yoksa dünya vatandaşı uçaktan mı??

Bilmiyorum. Kızlar şimdilik temiz.

Herkesi arayıp, sakin bir sesle, böyle böyle bitlenmişim dediğimdeki çığlıklar duyulmaya değerdi. Bir saniye sonra idrak ediliyordu hep! Derken aklıma Bilge geldi! Veee Bilge'yi arayınca, "Dur yaw ben de kaşınıyorum bir haftadır" deyince, ben içimden "O-oh" dedim...Sonuç pozitif!

Basit bir tercih yapacak olursak, domuz girib vs bit....ben bit diyorum. 1979 yılında annemle babam yok iken bu iş abimle başımıza geldiğinde, eğlenmiştik. Anneannem ve babaannem şaşkın, biz, abimle, bilgiç bilgiç, sayar gösterir, eğlenirdik...Bugün anneannem ve babaannemin şaşkınlığı vardı bende...nasıl, nerden, ne zaman...5N1K.

Sağlık raporu: Leyla'nın ateşi ilk geceden sonra yükselmedi, öksürük devam etti, evde...Nehir antibiyotiğini bitirdi, ama doktoru arama işini yarına erteledim. Aslında bizim doktorlar istememişken kan tahlili anlamlı gelmiyor, hele virus yuvası hastaneye gitmek bu iş için...bari bir hafta olsun da anlamlı bir sonuç çıksın dedim...ne bileyim.

Gördüğünüz gibi bizde "aksiyon" eksikliği yok, nerde az ihtimal orda biz. Buyrun bekleriz!

PecanNot: Ah Pecan cım ah diyeceğim. Mühendis değilim, ne hoş ki! Doktora için ise haklısın, çok uzun ve meşakkatli bir iş, ve özellikle sonu herkes için zor oluyor. Değer mi? Bilmiyorum bu tip hesaplar ancak ölme noktasında tutar herhalde. Ben yolun başındakilerine, "İyi düşünün, yapmayın" dedim, diyorum çok. Heleki, "esnek iş", "akademisyenlik, anne olmaya uygun bir meslek", "özel sektörden sıkıldım" veya "mezun olunca ne yapacağımı bilmiyorum, bari doktora yapayım" gibi nedenlerden şüphe edersem. Politiklik aynı, çünkü örgütlerin içinde var (ben örgütçüyüm bu arada, ne demekse). Sonra da iş bir pozisyon bulmak, ve çok haklısın devlet bir zor, vakıflar da ayrı. Ve bu yıl zor. Çok çok kolay gelsin diyorum. Sana bize CVni gönder diyeceğim ama bilmiyorum kadro işlerini! :)))

3 comments:

  1. Yasasin yasasin sesiniz (yazilariniz!) daha iyi geliyor. Bit cok komik olmus - pardon :). Bence ikinci donem de calismayin. Seneye baslarsiniz. Cok seviniyorum ailenizin yanindasiniz diye. Dis kapinin mandali X.

    ReplyDelete
  2. Zeynepcigim, neden her ne olursa olsun, programsız seyler daha keyifli oluyor. Kesinlikle harika bir sohbetti, hele uc gundur evde bir asagi, bir yukari "nurse Betty" seklinde bir Oguz'a, bir de Mercan'a bakarken disari kacabilmek.. ne diyeyim...Bitliii, biitlliiii....

    ReplyDelete
  3. Merhaba, ben bir başka Nehir'in annesiyim, sizi uzun zamandır takip ediyorum ve zaman zaman yorum da yazıyorum. Kendi başıma geldiği için bir uyarıda bulunmak istedim. Nehir 2 yaşında olduğundan bu sonbahar oyun grubuna verdim sonra da domuz gribi vs. yollamadım. Fakat gelin görün ki evvelki gün aşlayan yüksek ateş dün yapılan testin pozitif çıkmasıyla sonuçlandı. Yani Nehir domuz gribi. Diyeceğim o ki herkesten sakınmak lazım şu ara. Çünkü ateş çok yükseliyor ve perişan ediyor yavruları. O nedenle mümkünse hastane ortamına hiç girmeyin derim çünkü sanırım biz doktor muaynehanesinde kaptık.

    ReplyDelete